Już niedługo Święta, gdzie znaleźć sprawdzone przepisy na świąteczne smakołyki?

Dzień dobry kochani :-) Czy zastanawiacie się już nad tym, jakie potrawy, ciasta czy sałatki będziecie przygotowywać na Święta? Jest niby jeszcze czas, ale ja już powoli zaczynam myśleć, bo potem ciężko złapać zakręt i wolę mieć przynajmniej zarys tego, co będę robiła. 

Jak wiecie, zawsze ten okres jest szalony, bo nie dość, że w domu zamieszanie, to i w sklepach. Ja staram się zakupy robić wcześniej, bo nie lubię tych tłumów i kolejek. Ludzie wtedy są zazwyczaj jeszcze bardziej poddenerwowani i nie-mili. Zakupy robię więc wcześniej, a jak czegoś mi zabraknie, to wtedy albo mąż, albo syn załatwiają sprawę. Mam przygotowaną listę produktów, których będę potrzebować dużo wcześniej i powolutku, tak od początku grudnia kupuję produkty z dłuższą datą ważności, a na koniec zostawiam te, które muszę zużyć na bieżąco.

U nas jest taka tradycja, którą stworzyły sobie tak naprawdę dzieci. Co roku w domu koniecznie muszą być domowe pierniczki. Moja córka zaraz po Mikołaju zaczyna już pytać, kiedy je robimy. Wcześniej kupujemy wszelakie ozdoby do ich dekorowania. To jest dla nas taki bardzo fajnie spędzony czas razem i polecam każdemu :-) Schodzi nam z nimi prawie cały dzień, ale warto. W tym roku może zrobimy Katarzynki, bo ich jeszcze nie było. 


Ciasta co roku robię nowe. Rzadko powtarzam te, które już robiłam. Chyba, że na specjalne życzenie. W tym kusi mnie Maxi King (przepis na ciasto znajdziecie tutaj). Bardzo lubię też te z makiem i zastanawiam się jeszcze nad takim. Słodkości nie robię za dużo, bo potem zostają i trzeba je jeść na siłę. Dwa wypieki plus do tego ciasteczka w zupełności wystarczą. Za to obowiązkowo musi być jakaś sałatka. Też staram się, żeby była zawsze inna. Syn jest fanem tradycyjnej jarzynowej, a reszta z kolei lubi nowości. Furorę zawsze robi sałatka Gyros. Udało mi się znaleźć przepis na taką w wersji na ostro z chrupiącą ciecierzycą i nachos'ami. Mam nadzieję, że wszystkim będzie smakować. 

Jeśli chodzi o potrawy świąteczne, to ja znalazłam kilka inspiracji na stronie przepisy.pl. Mamy dania wigilijne podzielone na: grzyby, kapusta i pierogi, ryby na Wigilię, ciasta i ciasteczka na Święta, zupy świąteczne, przystawki i sałatki. W tamtym roku Wigilię mieliśmy tylko we własnym gronie, więc potraw nie było za wiele, ale jak wybieramy się do kogoś, to wtedy każdy ma przydzielone swoje danie do zrobienia. Pamiętam, jak dwa lata temu pierwszy raz mieliśmy zrobić pierogi z kapustą i grzybami. Niby wydawało się, że farszu nie ma za wiele, ale jak przyszło do robienia ich, to dorabiałam ciasto, a potem tymi pierogami obdzieliliśmy jeszcze rodzinę i sami jedliśmy ze trzy dni tyle ich wyszło :-) 

W tym roku zobaczymy, jak to będzie wszystko wyglądało, bo grudzień zapowiada mi się dość intensywnie w pracy, ale na pewno na Wigilię potrawy będą jak co roku. Nie wiem, czy będzie ona w większym gronie, czy też tylko sami. Jeśli w większym to na pewno będziemy mieli przydzieloną potrawę do zrobienia. Nowości na ten dzień, jeśli chodzi o dania, nie przewiduję, bo to, co jest akurat przewidziane w tradycyjnym menu na ten jeden wyjątkowy dzień smakuje wyśmienicie. 

Święta, które już niedługo przed nami, to okres, w którym mamy spędzić czas wraz z rodziną spokojnie i przyjemnie. Okres przed nimi zawsze jest zabiegany i stresujący. Ja w tym roku obiecałam sobie, że przygotuję się wcześniej, żeby tego wszystkiego było mniej. Nie o to w tym wszystkim przecież chodzi. Wiele rzeczy mam już spisanych, lista w połowie przygotowana i będę robiła wszystko tak, żeby potem w trakcie samych Świąt mieć jeszcze siłę na świętowanie :-) 





3 komentarze:

  1. Też w tamtym roku robiłam pierniczki, mam nadzieję, że i w tym mi wyjdą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powoli też zaczynam robić sobie listę produktów, które będą mi potrzebne :D Na święta zawsze piekę ciasteczka :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja dziś zaczęłam robić pierniczki ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger