Ekspresowy murzynek - rewelacyjny !

 


Dzień dobry kochani :-) Jeśli lubicie szybkie i dodatkowo pyszne ciasta, to ten przepis na ekspresowy murzynek - rewelacyjny ! będzie dla Was idealny. Robi się go podobnie jak muffiny, czyli składniki suche mieszamy osobno, mokre osobno i potem wszystko razem. Murzynek jest przepyszny, nam posmakował bardzo i na pewno będziemy go często robić.  Polecam i miłego dnia Wam życzę :-)

Blaszka: 22X32 cm

Składniki:
  • 3 jajka
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 1,5 szklanki mleka 2%
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka oleju
  • 4 czubate łyżki powideł lub dżemu u mnie z czarnej porzeczki"
  • 3 łyżki ciemnego kakao
  • 1,5 łyżeczki sody
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

1. Składniki suche: cukier, mąką, kakao, soda i proszek do pieczenia mieszamy w jednej misce.
2. Składniki mokre: jajka, mleko, olej i powidła mieszamy w drugiej misce. Do mokrych przesypujemy suche i mieszamy łyżką, ale tylko do połączenia się składników (nie za długo).
3. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Przelewamy ciasto, wyrównujemy wierzch i pieczemy w 180 stopniach około 35 - 40 minut. Do tzw. "suchego patyczka" po upieczeniu ja studziłam około 20 minut w uchylonym piekarniku a potem już normalnie. 

Murzynka możemy posypać cukrem pudrem, polać polewą czekoladową, przełożyć kremem lub powidłem. Rewelacyjnie smakuje również bez przełożenia. Smacznego :-)






12 komentarzy:

  1. Jak ja uwielbiam Twojego bloga za takie proste przepisy. Zapisane i bedzie robione 🥰

    OdpowiedzUsuń
  2. Murzynek to obok sernika moje zdecydowanie ulubione ciasto <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Murzynek to pierwsze ciasto, które upiekłam wspólnie z koleżanką jeszcze w podstawówce, dlatego mam do niego ogromny sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja za murzynkiem nie przepadam ale czase robię jak siostra przyjedzie bo to jej ulubione ciasto

    OdpowiedzUsuń
  5. To jedno z moich ulubionych ciast z dzieciństwa, które robiła mama. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie klasyczne ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś upiekłam , zobaczymy jutro jak będzie smakował 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzis zrobilam. Szybkie i proste z tym ze jak dla mnie za malo slodkie wiec nastepnym razem dodam albo aiecej cukru albo bedzie z bita

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis b szybki prosty dodałam orzechy ... słodkie tak jak trzeba... dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto b smaczne i ekspresowe👌

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger