Tagine z kurczaka z soczewicą



Dzień dobry :-) Dziś przepis na Tagine z kurczakiem i soczewicą. Przepis znalazłam tutaj (klik). Naczynia to tagine nie miałam, ale można to danie zrobić w garnku lub większej patelni i ja tak zrobiłam. Na pewno jest bardzo smaczne, szybkie w wykonaniu. Polecam i miłego dnia życzę :-)

Składniki:

  • 400 g udźca z kurczaka bez kości
  • 2 ząbki czosnku
  • 100 g czerwonej soczewicy
  • 100 g suszonych moreli
  • 300 ml bulionu drobiowego
  • 250 ml passaty pomidorowej
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 3 łyżki oliwy
  • 1 cebula



1. Udźce pokroić, jeśli jest na nich skóra to ją usunąć. Skropić łyżką oliwy, dodać przyprawy, wymieszać i odłożyć.
2. Cebulę kroimy w kostkę, morele w paski, czosnek ja przepuściłam przez praskę.
3. W większej patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy i szklimy cebulę, dodajemy czosnek i chwilę podsmażamy. Cebulę i czosnek przesuwamy na bok, dodajemy drugą łyżkę oliwy i wrzucamy kurczaka. Obsmażamy go kilka minut, oprószamy solą i mieszany z cebulą i czosnkiem.
4. Soczewicę płuczemy, dodajemy do reszty, chwilę podsmażamy, dodajemy morele, również chwilkę je podsmażamy i dolewamy bulion. Gotujemy na małym ogniu pod lekko uchyloną pokrywką około 12 minut. Dodajemy passatę, doprawiamy solą, mieszamy i gotujemy jeszcze około 8 minut.

U mnie podane z kaszą kuskus, jogurtem naturalnym i świeżą kolendrą :-) Smacznego :-)






11 komentarzy:

  1. Zawsze chciałam tego spróbować. Teraz mam okazję - dziękuję za przepis :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie i na bardzo pożywne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie, ale jak lubię kurczaka tak nie cierpię soczewicy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie skorzystam z przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta soczewica tak średnio, ale na pewno znajdę tu inny ciekawy przepis dla siebie ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Wygląda to niesamowicie smacznie. W dodatku soczewica, którą szczerze uwielbiam! Muszę koniecznie wypróbować tego przepisu. Ostatnimi czasy staram się gotować zdrowo i świadomie dobierać produkty, których używam do wykonania, więc takie przepisy bardzo mi się przydadzą. Moim ostatnim odkryciem była komosa ryżowa po meksykańsku, próbowałaś kiedyś? Jeśli nie, to koniecznie polecam spróbować, bo smakuje naprawdę wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię soczewicę i często u mnie gości. Myślę, że to danie mogłoby być fajnym pomysłem, tym bardziej, że wygląda naprawdę bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger