Lany chrust



Dzień dobry :-) Brzuchy gotowe na tłusty czwartek ? U nas w tym roku lany chrust, powiem Wam, że jestem zaskoczona smakiem, bo chrust jest niezwykle chrupiący. Robi się go bardzo prosto i szybko, bo wszystko mieszamy mikserem, później tylko powstałe ciasto musimy przełożyć do rękawa cukierniczego i na rozgrzanym oleju tworzymy esy floresy :-) Po usmażeniu i wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem. Chrust bardzo do gustu przypadł moim dzieciom. Jest najlepszy zaraz po ostudzeniu, więc zachęcam do robienia :-) Miłego i smacznego czwartku kochani :-)

Składniki:

  • 200 g mąki pszennej
  • około 180 ml mleka
  • 20 ml czystej wódki
  • 3 jajka
  • 1,5 łyżeczki cukru
  • szczypta soli


1. Żółtka ubić z cukrem na puszystą, jasną masę. Stopniowo dodawać zimne mleko i przesianą mąkę. Ubić pianę z białek i dodać na samym końcu do masy. Masa będzie lejąca, ale taka ma być.
2. Olej lub smalec mocno rozgrzewamy, porcję ciasta przelewamy do rękawa wyciskamy na mocno rozgrzany tłuszcz tworząc zawijasy. 
3. Chrust smażymy do zrumienia  się, potem przekręcamy na drugą stronę. Smażymy nie za długo. Przekładamy na ręcznik papierowy żeby odsączyć nadmiar tłuszczu. Po ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem. 
Jeśli nie mamy rękawa cukierniczego, to do zrobienia chrustu możemy użyć plastikowej litrowej butelki.
Smacznego :-)





14 komentarzy:

  1. fajny!!! Nigdy takiego nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  2. A dziś akurat tłusty czwartek

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam rok temu, super wyszedł , lubię taki chruścik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze takiego przepisu nie znałam muszę kiedyś zrobić i podzielić się przepisem z moją mamą :)
    Zapraszam do mnie dziś również o pączkach u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo, ciekawa opcja. U mnie w domu zawsze robiło się klasyczny chrust/ faworki, w takiej formie nigdy go nawet nie jadłam, ale myślę, że warto spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, i tylko kilka składników - muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o mniam, za rok zrobię... a może i nawet szybciej :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy takiego nie jadłam, a spróbowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie to wygląda.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam. Ciekawie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kupiłam sobie ostatnio taki rękaw cukierniczy- muszę spróbować go na tym lanym chruście...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę i ja w końcu spróbować go zrobić, bo wygląda super

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności! Mogłabym jeść i jeść!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger