Zaśnij ze mną oraz Pokochaj mnie - recenzja




Moja dwuletnia córeczka uwielbia książki. Codziennie po kilka razy przegląda swoją stertę, czyta po swojemu, a ostatnio wieczorami razem czytamy książki "Pokochaj mnie" i "Zaśnij ze mną" od Wydawnictwa Babaryba. Jest to naprawdę fantastyczna seria autorstwa Ramadier & Bourgeau. Ich książeczki po prostu mają uczucia i dodatkowo wywołują interakcję z czytelnikiem, tak jak większość książek od Babaryba :-)

Pierwsze zacznę od nowszej pozycji, czyli "Pokochaj mnie". Książeczka idealna do czytania o każdej porze dnia. Książeczka w tym przypadku zakochuje się w czytelniku. Na początku książeczka jest bardzo nieśmiała i trochę smutna, nie chce też wyjawić co się stało, ale dzięki zadaniom i zgadywankom powoli się przełamuje i wyznaje co ją trapi :-). Po lewej stronie znajduje się tekst do czytania przez rodzica, oraz różowa ni to myszka, no mi przypomina naszego Plastusia ;-), po prawej stronie oczy, nos, buzia w tym przypadku na różowym tle. 



Książeczka ta wzbudza w małym czytelniku uczucia, pokazuje czym jest miłość i jak można opiekować się w tym przypadku książeczką, żeby była szczęśliwa, bo dziecko musi ją w trakcie czytania przytulić, ucałować itd. 


Druga książeczka to "Zaśnij ze mną" i tutaj najlepiej książeczkę czytać z dzieckiem przed snem :-)


Książeczka ta w polskiej wersji językowej została wydana jako pierwsza. W tym przypadku książeczka szykuje się do snu i jest to idealna pozycja, która przygotuje malucha do snu. Książeczka ma mało tekstu, który zawsze znajdziemy po lewej stronie i jest też nasz Plastuś ;-). Przed tym jak książeczka pójdzie spać ma jeszcze wiele czynności do zrobienia. Tym samym zachęca nasze dziecko do tego, aby również do tego snu się przygotowało. Książeczka musi umyć zęby, trzeba zaśpiewać jej kołysankę, okryć kocykiem, pobujać, zachowywać się cicho, dać słodkiego buziaka i w końcu zgasić światło. W tym momencie książeczka zasypia :-) 





Obie książeczki mają grube, kartonowe strony i zaokrąglone rogi, dzięki czemu dziecko nie zrobi sobie krzywdy i tak szybko książeczka nie zniszczy się. Format pozwala na dźwiganie książeczek dziecku, moja córcia wkłada obie pod pachę i maszeruje od mamy do taty i trzeba czytać :-) Czasem wieczorem robi to kilka razy :-) Obie książeczki skierowane są do dzieci od 1 - ego roku życia. Według mnie są świetne, bo pokazują dzieciom czym są uczucia i emocje. Nie wiem co mają w sobie, ale dzieci za nimi przepadają, wydaje mi się, że są to właśnie uczucia, które owe książeczki posiadają :-) Polecam z całego serducha, na pewno Wasze pociechy będą nimi zachwycone :-)



Tytuł: "Zaśnij ze mną ", "Pokochaj mnie"             
Autor: Bourgeau&Ramadier
Okładka: Książeczki kartonowe
Stron: 18
Cena okładkowa: 26,90 zł
Wydawnictwo: Babryba

3 komentarze:

  1. Piękne są te książeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne książeczki dla maluszków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój synek już jest za duży na takie książeczki, ale pomysł na książkę ciekawy i jak widać trafiony w gust maluchów:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger