"Vege kociołkowanie" Ewa Hangel



 Książka Ewy Hangel to wiele smacznych przepisów wegetariańskich.Od samego czytania przepisów ma się ochotę danie przygotować. Przepisy to dania, które możemy przygotować w kociołku, na zewnątrz, taka odskocznia od grilla. Można je też oczywiście przyrządzić w domu po zakończonym sezonie letnim. Wszystkie dania są jednogarnkowe.

Wszystkich przepisów jest 71, wszystkie jednogarnkowe i wegetariańskie, ale myślę, że nawet osoby lubiące mięso chętnie takie danie warzywne zjedzą. Dania są łatwe, szybkie i smaczne, a przy tym zdrowe. Wszystkie składniki znajdziemy w sklepie, są ogólnodostępne, dodatkowo autorka opisuje swoje ulubione przyprawy i składniki, oraz ich odmiany i właściwości. Jak zapewnia autorka wszystkie przepisy są sprawdzone.

Prym w książce wiedzie papryka, ale jest też bakłażan i inne warzywa. Znajdziemy w niej przepisy na bakłażana z papryką imbirem i miętą, czerwona fasolka w sosie chili, są też bataty, kilka dań z ziemniakami np; duszone czosnkowe ziemniaczki z kminkiem i cebulą. Jest kilka przepisów kuchni węgierskiej, którą autorka uwielbia. Znajdziemy też dania z kaszą, ryżem, nawet makaronem. Są też przepisy o niskim indeksie glikemicznym takie jak zupa cebulowa z imbirem i czosnkiem lub orientalny bakłażan z grzybami i orzechami. Bardzo ciekawe są kultowe dania świata w wersji vege: chili con tofu, paella z warzywami z kociołka lub patelni, czy ratatouille w wersji prowansalskiej. Do wyboru, do koloru, a wszystko proste i szybkie :-)

Podsumowując: świetna książka z pysznymi przepisami na szybkie, zdrowe dania jednogarnkowe. Idealna dla mojego męża, który uwielbia właśnie dania przygotowywane w jednym garnku i takie, których nie trzeba drobno kroić. Ciekawa jestem, które danie przyrządzi mi jako pierwsze ;-). W książce brakuje mi tylko zdjęć, ale nawet czytając skład poszczególnego przepisu możemy sobie wyobrazić jak ono smakuje :-). 









Tytuł: "Vege kociołkowanie"
Autor: Ewa Hangel
Okładka: twarda
Stron: 132
Cena okładkowa: 29zł
Wydawnictwo:Studio Emka

3 komentarze:

  1. Do całkowitego wege jeszcze mi trochę brakuje, ale lubię do mojej kuchni wprowadzać coś nowego. Bardzo ładnie wydana książka!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ta książka :) Trzeba sobie taką sprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę - podobają mi się te przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger