Warzywa na ciepło z indykiem i sosem winegret



Hej :-) Dzisiaj coś dla dorosłych i dzieci też (mój syn się zajadał). Obiad, kolacja w formie sałatki lub po prostu warzywa na ciepło z indykiem i sosem. Ja uwielbiam, robię jak muszę na szybko, a ostatnio często się to zdarza. Do tego można jako dodatek pieczywo czosnkowe lub jakieś pieczone ziemniaczki, albo bez dodatków. Na głębokiej patelni smażymy warzywa, indyka i na końcu dodajemy sos. Mniam :-)). Udanego weekendu Wam życzę :-))

Składniki na 3 porcje:

  • 300 g filetu z indyka (może być kurczak, jak kto lubi)
  • 1 większa papryka czerwona
  • 1 cebula czerwona
  • 300 g pieczarek
  • pomidorki koktajlowe
  • mała cukinia
  • mix sałat (u mnie z roszponką)
  • pieprz
  • sól
  • olej do smażenia (u mnie kokosowy)


Sos winegret:

  • 2 łyżeczki octu winnego
  • 4 łyżki oliwy extra vergine lub oleju rzepakowego
  • szczypta soli
  • szczypta czarnego pieprzu
  • kilka kropli soku z cytryny (niekoniecznie, ja sobie dodałam)


Na patelni, woku rozgrzewam olej, cebulę czerwoną obieram i kroje w piórka, wrzucam na olej, dodaje pokrojone pieczarki, solę, następnie w paski kroję paprykę, dodaję do cebuli, cukinię kroję w plasterki wrzucam do reszty, mieszam. Dodaje pokrojonego w paski indyka. Wszystko smażę około 10 minut (indyk musi być usmażony). 
W międzyczasie myję i kroję na ćwiartki pomidorki koktajlowe, myję mix sałat. Robię sos: do miseczki daję wszystkie składniki, mieszam, doprawiam solą i pieprzem. Na samym końcu do warzyw i mięsa dodaję pomidorki koktajlowe i mix sałat, mieszam, wlewam sos winegret, mieszam i gotowe :-)))




17 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczne danie, lubię takie kolorowe sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. teraz na cieplejsze dni danie cudowne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym wypróbowała, ale jednak z kurczakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszna, zdrowa i do tego jeszcze bajecznie kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy posiłek! Nie dość,że odpowiednio zbilansowany to jeszcze wygląda na mega pyszny:D duży plus za oliwę z oliwek oraz olej kokosowy! obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze co sobie pomyślałam - "wygląda pysznie" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł na lekki, ale syty posiłek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem czy dla dzieci by przeszło, masz chyba bardziej tolerancyjnego Syna, ale dla mnie i dla męża na pewno

    OdpowiedzUsuń
  9. bajerancko! :) pyszne połączenie smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł na pyszne danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dałabym sie zaprosić na taki obiad, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. lekko, kolorowo i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger