Makaronowa zapiekanka z łososiem, oscypkiem i suszonym pomidorem



Hej :-) No i zaczęła się - szkoła. Trzeba będzie jeszcze podkręcić śrubę, żeby ze wszystkim się wyrobić i ogarnąć. Jakoś to będzie, w tamtym roku była pierwsza klasa, ja w ciąży, to biegałam z młodym ile dałam rady, potem niestety miałam zakaz chodzenia, bo pojawiły się problemy, ale jakoś daliśmy radę, zleciało do wakacji. Teraz młody starszy, to też jakoś sobie prędzej poradzi i będzie zostawał na świetlicy :-). Dobra rozterki każdej mamy, której dzieci idą do szkoły ;-). O zapiekance teraz, moje smaki, pyszna, łosoś, suszone pomidory to ja love bardzo he, oscypka też, no i makaron :-). Do wszystkiego zrobiłam sos beszamelowy. Zapiekanka tak na 3 porcje, bo czwarty domownik, jeszcze takich specyfików nie jada ;-). Naprawdę polecam :-) Udanego dzionka :-)

Inspiracja: Zjem to

Składniki:

  • ok 400 g makaronu u mnie penne
  • 300 g filetu z łososia
  • 6 suszonych pomidorów
  • 1/2 oscypka (jak nie mamy, może być mozzarella w kulkach)
  • świeża bazylia około 15 listków
  • sól
  • pieprz


Sos:

  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki
  • 1 szklanka mleka
  • sól
  • pieprz


Makron gotuję al'dente. Z łososia zdejmuję skórę, jeśli są ości, to wyjmuję pęsetą, kroję w kostkę, oprószam solą i pieprzem. 
W rondelku rozpuszczam masło, dodaję mąkę i smażę na średnim ogniu 1 minutę. Następnie zdejmuję z ognia, wlewam połowę mleka, mieszam i ponownie stawiam na palnik. Cały czas mieszając doprowadzam do wrzenia (jak by pojawiły się grudki, to je musimy rozetrzeć, u mnie się nie pojawiły), rondelek znowu zdejmujemy z palnika, dolewamy resztę mleka, mieszamy i ponownie stawiamy na palnik, doprawiamy solą i pieprzem, doprowadzamy do wrzenia, ciągle mieszamy. Naczynie smarujemy oliwą lub masłem, wrzucamy połowę makaronu, następnie dałam łososia, pokrojonego w paski oscypka i suszone pomidory, oraz listki świeżej bazylii. To wszystko polewam połową sosu, daję resztę makaronu i sosu, mieszam delikatnie. Wkładam do piekarnika. Piekę w 180 stopniach około 30 minut.




16 komentarzy:

  1. Anoo takie smaki to ja też lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jak smacznie, takie zapiekanki lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,szklanka mleka ma być,zaniast masła😃

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkiej maści zapiekanki makaronowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oscypek uwielbiam, podobnie ma się z łososiem... ale mi smaku narobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  6. Doskonały przepis! Pojawiła się jednak pomyłka. W składnikach do sosu jest podana 1 łyżka masła i 1 szklanka masła a chyba miało być mleka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeoczenie :-))) Już poprawiłam i dziękuję za info :-))

      Usuń
  7. Jaki cudowny bukiet smaków i aromatów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajna zapiekanka! :) zawiera wszystko co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęciłaś mnie tą zapiekanką. Dawno nie robiłam. Po powrocie z wakacji koniecznie muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger