"Grzesznica" Petra Hammesfahr



W Canal+  można było obejrzeć serial oparty na fabule powieści z Jessicą Biel. Ja nie oglądałam, nawet nie słyszałam, że takowy jest, jak będę miała okazję, to teraz po przeczytaniu książki chętnie to zrobię. O książce jeszcze przed premierą było głośno, bardzo chciałam ją przeczytać. Książka ukazała się niedawno nakładem Wydawnictwa Otwarte. 

Sara Bender to młoda kobieta, żona i matka. Pracuje w firmie teścia razem ze swoim mężem. Swoje obowiązki wykonuje sumiennie. Życie jakie prowadzi jest stabilne, a ona wydawałoby się powinna być szczęśliwa. Ma wspaniały dom, męża, kochanego syna i dobrą pracę. Wszystko układa się super, do pewnego momentu. Któregoś dnia słyszy pewną piosenkę, wracają koszmary z przeszłości z którymi nie potrafi sobie poradzić. Mąż jest w szoku widząc jak się zachowuje. Prosi ją, żeby poszła do lekarza, ale ona tego nie robi. Postanawia popełnić samobójstwo. Pierwsza próba się jej nie udaje, ale ona się nie poddaje. Namawia męża na wyjazd rodzinny nad jezioro i tam postanawia odebrać sobie życie. Gdy stwierdza, że to już, jej uwagę przyciąga mężczyzna, który siedzi na kocu obok, słyszy dobrze sobie znaną muzykę i nie wiadomo z jakiego powodu rzuca się na mężczyznę i zabija go nożykiem, którym obierała jabłko dla syna. Po całym zajściu poczuła się dumna i zadowolona z tego co zrobiła. 

Zostaje aresztowana, od razu przyznaje się do winy. Jest przy tym bardzo opanowana i spokojna. Nie chce tylko wyjawić prawdziwego motywu zbrodni. Rudlof Grovian, który prowadzi jej sprawę, nie wierzy w wersję, którą przedstawiła i uparcie prowadzi śledztwo. W końcu dociera do jej okropnych sekretów z dzieciństwa i młodości ...

Książka momentami trudna, przygnębiająca. Temat molestowania sprawia, że lektura nie jest łatwa. Nie da się jej przeczytać bez emocji. Trzyma za to w napięciu do samego końca. Trochę pokręcona, zagmatwana, ale na pewno watra przeczytania. Jest to mój pierwszy thriller psychologiczny, którego na pewno długo nie zapomnę :-)




Tytuł: "Grzesznica"
Autor: Petra Hammesfahr
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Stron: 429
Cena okładkowa: 39,90 zł
Wydawnictwo: Otwarte

9 komentarzy:

  1. Akurat po ten gatunek rzadko sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. książki nie czytałam, ale obejrzałam serial- podobał mi się

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie pokręcone powieści, wtedy mózgownica mi bardziej pracuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie wydaje się trochę pokręcona czytając opis, w sumie mogłabym sięgnąć po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie dla mnie- lubię zawiłe historie pełne emocji!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak mnie zachęciłaś, że zapisałam sobie tytuł. Na pewno przeczytam te książkę, bo brzmi bardzo intrygująco.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe, jakie koszmary ją nawiedzały. Pokręcona, choć intrygująca historia

    OdpowiedzUsuń
  8. idealna dla mnie, choć dawno tego tupu ksiażek nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger