"ABC gotowania 3" Marieta Marecka - recenzja



Panią Marietę Marecką niektórzy na pewno znają z programu "365 obiadów Mariety Mareckiej" który prowadzi na antenie kuchnia+, dodatkowo to blogerka, felietonistka kilku portali i gazet. Ja kilka razy jej program oglądałam, potrawy które w nim proponuje są proste, ale i bardzo ciekawe. W Październiku nakładem Wydawnictwa Egmont ukazała się jej już trzecia książka "ABC gotowania 3". 

Książka to mnóstwo fajnych, ciekawych przepisów. Każdy zawiera instrukcję, jak daną potrawę przygotować krok po kroku, instrukcja oczywiście opatrzona jest zdjęciami. Każdy przepis zawiera dodatkowo porady autorki, które pomogą nam w jego przygotowaniu. Książka została podzielona na siedem rozdziałów. Dwa pierwsze to organizacja pracy, czyli jak przetrwać w kuchni, a drugi to sztuczki magiczne, czyli jak ułatwić sobie pracę w kuchni. Tutaj mnóstwo podpowiedzi jak poradzić sobie np. z brzydkim zapachem z lodówki, co zrobić, gdy upieczone przez nas ciastka lub pierniczki wyszły wyjątkowo twarde, jak wykorzystać mokry ręcznik papierowy i wiele innych bardzo ciekawych sztuczek :-)

W rozdziale"Zupy" autorka proponuje kilka słodkich zupa dla maluchów, ale nie tylko, są też zupy na zimno, czyli chłodniki, ale nie taki tradycyjny z buraków, tylko np. z awokado, czy z arbuza z truskawkami i octem balsamicznym. Z tradycyjnych jest krem z brokułów, tajska zupa dyniowa i kilka innych :-)




Kolejny rozdział to "Przekąski" sałatki, małe dania, czyli zostań mistrzem przyjęć wszelakich - moją uwagę przykuły gruszki pieczone z serem pleśniowym podane na sałatce z boczkiem, serowe krakersy paprykowe, sałatka z brokułów z migdałami i rodzynkami,ciasteczka z fetą i ziołami, czy spring rollsy z makaronem sojowym i łososiem. Zrobiłam też świnki w kocykach, mam zamiar powyższe, oraz bułki czosnkowe, wytrawne włoskie babeczki, empanadas z tuńczykiem i bananem (ciekawa jestem smaku).


W rozdziale "Obiady" czyli bez konkretu ani rusz też nie brakuje pysznych obiadowych propozycji :-) np. nóżki z kurczaka w miodzie i nerkowcach z sezamem, tortille z kaczą piersią i salsą z kukurydzy, pstrąg faszerowany cytryną z kuskusem cytrynowym i szpinakiem, krokiety ziemniaczane z tymiankiem i szałwią z sosem chrzanowym i melisą, są też kartacze, babka ziemniaczana, kulebiak, polędwiczki wieprzowe a'la wellington i wiele innych propozycji :-)



Jest też rozdział z "dodatkami do dań" czyli o tym, że puree możne być nie tylko z ziemniaków i rzeczywiście oprócz pampuchów, past z czosnku, kiszonych cytryn, gruszek w marynacie octowej jest puree z marchewki i ziemniaków ze skwarkami, z selera i ziemniaków, zielone puree z groszku. 


Jest też dość pokaźny rozdział "desery" czyli cierpliwość i pokora nie zawsze nagrodzone słodkim sukcesem. Pyszny jest ten rozdział powiem Wam, od samego oglądania ślinka cieknie :-) Zaczynamy od gruszek z marcepanem pod kruszonką, tiramisu, semofreddo z owocami leśnymi, następnie idziemy do ciasteczek amaretti, kokosanek. Możemy też pokusić się o zrobienie serowego domku, pysznych torcików na zimno. Są też łaciate babeczki, rolady, piernik, brownie z fasoli, czy eklerki z solonym karmelem i wiele innyc słodkości :-)


Ostatni rozdział to szybkie "koktajle" czyli przeleciałam piorunem przez kuchnię :-)


Jestem pod ogromnym wrażeniem książki, szkoda, że nie mam dwóch pierwszych. Przepisów jest bardzo dużo, bardzo ciekawych, mąż już zrobił mi listę dań, które chciałby żebym zrobiła. Książka idealna dla osób, które zaczynają przygodę z gotowaniem i dla tych, którzy już gotują, a szukają inspiracji na przygotowanie czegoś nowego i smacznego. Czy polecam, oczywiście, bo warto taką książkę mieć pod ręką lub kupić komuś na prezent, bo na pewno każdy będzie z takiej pozycji na swojej półce zadowolony :-)

Ja z książki jak na razie przygotowałam wspomniane "świnki w kocykach"




Tytuł: "ABC gotowania 3"
Autor: Marieta Marecka
Okładka: twarda
Stron: 336
Cena okładkowa: 69,99 zł
Wydawnictwo: Egmont 

11 komentarzy:

  1. Nie znam tej książki, ale wydaje się bardzo interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam przeglądać książki kucharskie

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się wydanie tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. tej książki akurat nie miałam jeszcze w rękach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się ciekawie, lubiłam oglądać programy Mariety Mareckiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam już 2 pierwsze książki ABC Gotowania i już zamówiłam 3 cześć.Bardzo mi się posiadane książki podobają i mam nadzieję, że z 3 części też będę zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  7. To bardzo ostatnio popularna książka.
    Super. Chciałabym móc się przekonać czy dla mnie.
    Wydaje mi się, że by mi się spodobała.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger