"Wyrwa" Wojciech Chmielarz



Książki Wojciecha Chmielarza zawsze chętnie czytam. Biorę je w ciemno. Ostatnio premierę miała jego najnowsza pozycja "Wyrwa"

Pewnego dnia żona Macieja Tomskiego ginie w wypadku samochodowym. Straciła panowanie nad kierownicą i wjechała wprost pod tira. Jego świat lega w gruzach. Nie może poradzić sobie z rzeczywistością. Spokoju nie daje mu też fakt, że jego żona miała przeprowadzić wywiad pod Krakowem, a zginęła w okolicach Mrągowa. Jak by tego było mało poszlaki wskazują na to, że popełniła samobójstwo i była w ciąży. Okazuje się, że po tylu latach małżeństwa Maciej wcale dobrze nie znał swojej żony. Co tak naprawdę się stało? Dlaczego?

"Wyrwa" to nie jest kryminał. Książka zaliczana jest do gatunku thriller psychologiczny, ja bym do tego dodałam, że połączony z powieścią obyczajową. Przedstawiona historia jest pełna tajemnic i smutku. Maciej próbuje dowiedzieć się dlaczego zginęła jego żona i co robiła pod Mrągowem. Gdy coraz bardziej szuka, dowiaduje się coraz to nowszych faktów o swojej żonie. Okazuje się, że Janina była zupełnie inną osobą od tej, którą on znał. W trakcie lektury na jaw wychodzą kolejne sekrety i kłamstwa. Autor pokazuje jak dwoje ludzi, z dwójką dzieci, kredytem i codziennym natłokiem spraw oddalają się od siebie, zapominając o wspólnym spędzaniu czasu, czy przyjemnościach. Fabuła bardzo realistyczna i życiowa. Historia z życia wzięta, smutna i poruszająca. Jak zwykle bywa z książkami autora i od tej ciężko się oderwać. Zakończenie mnie zaskoczyło. Jestem pod wrażeniem i czekam na kolejne pozycje :-) Polecam :-)


Tytuł: "Wyrwa"
Autor: Wojciech Chmielarz
Okładka: miękka ze skrzydełkami 
Stron: 383
Cena okładkowa: 39,90 zł.
Wydawnictwo: Marginesy 

10 komentarzy:

  1. Wydaje się bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa fabuła, z chęcią przeczytałabym tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie słucham audiobooka;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce, aczkolwiek nie jestem do niej jakoś przekonana :/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesują mnie thrillery psychologiczne, a więc myślę że by mi się spodobało :)
    Obserwuję i życzę miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki, które są życiowe i niosą za sobą pewna naukę. Czytając Twoja recenzję odnoszę wrażenie, że ta książka właśnie taką jest. Chętnie przekonam się o tym sama.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie już w czasie czytania Twojej recenzji przeleciał dreszcz na plecach... Bardzo mnie zainteresowała ta historia. Z chęcią przeczytam, gdy książka wpadnie mi gdzieś w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię thrillery psychologiczne. Tego autora na razie nie czytałam. Z tych popularnnych dopiero zapoznałąm się z R. Mrozem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger