"Czas wolny w PRL" Wojciech Przylipiak



"Czas wolny w PRL" to książka, która przypomina nam jak to kiedyś było. Niektórzy mogą powiedzieć, że teraz jest lepiej, bo wszystko jest dostępne, wszędzie można pojechać, że dzisiaj jest ciekawiej. Ja mogłam się cofnąć do czasów mojego dzieciństwa, choć po trochu, bo książka zaczyna się od czasów w których mnie jeszcze nie było, ale miło było i o nich poczytać. Kto z Was pamięta relaks na leżaku pod mostem z butelką oranżady? Podróże autostopem, watę cukrową, wodę z saturatora? Autor pokazuje nam sposoby wypoczynku Polaków w latach 1945-1989, które organizowali sobie sami lub organizowało je opiekuńcze państwo socjalistyczne. Pokazał on też jak zachowywali się Polacy w tym okresie. W książce znajdziemy pełno zdjęć, które pokazują naszych rodaków podczas różnych uciech w czasie wolnym. Jest tu dużo anegdot, dowiemy się jakie nasi rodacy mieli wtedy hobby i jak wyglądały ich zajęcia.  Najczęściej wypoczywali nad morzem lub na campingach. Były wczasy pracownicze. Dla niektórych czas wolny był czasem luksusowym. 
Książka idealna dla tych, którzy chcą powspominać. Dla tych, którzy te czasy pamiętają to taka podróż sentymentalna, a dla reszty to na pewno kawał historii, bo mogą zobaczyć jak to wtedy było. Na pewno było wtedy inaczej, nie było takiego pędu, ludzie byli dla siebie milsi i bardziej uśmiechnięci. Żyło się bardziej beztrosko, mimo iż ciągle czegoś nie było, czy brakowało. Polecam Wam książkę, bo to świetna podróż sentymentalna :-)





Tytuł: "Czas wolny w PRL"
Autor: Wojciech Przylipiak
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Stron: 384
Cena okładkowa: 49,90 zł.
Wydawnictwo: Muza

5 komentarzy:

  1. Chyba jednak nie chciałabym się cofnąć do tamtych czasów... może na chwilę. Podoba mi się jednak świat dzisiejszy, ze wszystkimi jego wadami i zaletami;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, bardzo mnie ciekawi jak wyglądało życie w PRL!!! Chętnie bym przeczytala tą książkę! Fajnie ze jest w niej dużo zdjęć

    Pozdrawiam!
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowałaś mnie tą publikacją. Muszę ją zamówić i ... powspominać trochę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna książka. Sama bym chętnie przeczytała, bo byłam za mała żeby coś więcej pamiętać z tamtych czasów. Na pewno to fajny pomysł na prezent dla rodziców, czy dziadków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie książki. Historii w szkole nigdy nie lubiłam, ale z takich pozycji poznawanie jej to przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger