"Pod gwiazdami. Przewodnik po nocnym niebie" Andrew Fazekas



Mój syn ostatnimi czasy zaczął interesować się astronomią. Dlatego też ten poradnik, który przeczytał w cztery wieczory. Zgrabne poręczne wydanie a w nim mnóstwo wiedzy. Krótkie, treściwe i ciekawe informacje zachęcają do lektury. Książka dla miłośników nieba i tych, którzy swoją przygodę z nim dopiero zaczynają. Znajdziemy tutaj zdjęcia kosmosu i nieba, mapy nieba na każdą porę roku, szczegółowe opisy 58 gwiazdozbiorów. Zdjęcia Układu Słonecznego czy Drogi Mlecznej to prawdziwe wow i dzięki National Geographic możemy je tutaj zobaczyć. Autor podpowiada nam jak fotografować niebo nocą, jaki sprzęt będzie nam do tego potrzebny. Pokazuje nam też jak odróżniać poszczególne konstelacje gwiazd i uczy jak mamy je rozpoznać. To nie wszystko, wiecie, że wyciągniętymi przed siebie dłońmi najłatwiej wykonamy pomiary nieba. Tego to ja nie wiedziałam ;-) Dużym plusem jest to, że dostajemy mnóstwo fachowej wiedzy, która przekazana jest w bardzo zrozumiały dla nas sposób. Wiele podpowiedzi, ciekawostek, fotografii, nic tylko czytać i obserwować nasze piękne niebo, kolejne zaćmienie słońca i inne ciekawe zjawiska, które dzięki tej książce będziemy umieli rozpoznać i uchwycić :-) Dowiemy się jaką lornetkę czy teleskop kupić. Gdzie i kiedy patrzeć, żeby dostrzec to czego szukamy, a trzeba tak niewiele. Wystarczy, że wyjdziemy na świeże powietrze, niebo będzie czyste i już możemy oglądać ciekawe zjawiska. Sami, czy całą rodziną, to już zależy tylko od nas samych. Poradnik idealny dla dzieci tych ciut starszych i dorosłych. 




Tytuł: "Pod gwiazdami. Przewodnik po nocnym niebie"
Autor: Andrew Fazekas
Okładka: miękka
Stron: 288
Cena okładkowa: 49,90 zł.
Wydawnictwo: Burda Książki

9 komentarzy:

  1. Kiedyś fascynowałam się takimi książkami, a ta wydaje się bardzo interesująca :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo! to by mnie mega zaciekawiło :)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie samą by zaciekawił, swego czasu troszkę się interesowałam taką tematyką, ale to dawno temu było i wiele zapomniałam :P

    OdpowiedzUsuń
  4. W mieście widocznośc nocnego nieba jest znacznie ograniczona, ale za to na wakacjach często zadzieramy po zmierzchy głowy w górę :) Najczęściej zastanawiamy się co właściwie widzimy ;) Ta książka znacznie ułatwiłaby nam obserwację.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię astronomię :) poradnik wydaje się być naprawdę interesujący!

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi dobrze :). Kiedyś szukałam czegoś takiego do kolekcji, ale w końcu zdecydowałam się na inny tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  7. Syn ma super zainteresowania, a książka widać, że jest bardzo ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger