Ciasto ucierane serowo-makowe Siostry Anastazji



Dzień dobry :-) Pyszne ciasto Siostry Anastazji, które pieczemy w całości. Pracy troszkę przy nim jest, ale wynagradza to smakiem, a smaków jest tu kilka. Jest ciasto ucierane, jest mak, ser i są biszkopty. Ja do ciasta używałam masła, ale jak ktoś woli margarynę to oczywiście może, bo w oryginalnym przepisie była właśnie ona. Ujęłam też trochę cukru, ciasto i tak było słodkie. Na pewno trzeba pamiętać, żeby wcześniej sparzyć sobie mak. Polecam i miłego dnia życzę :-)

Blaszka: 34x24 cm

Składniki ciasto ucierane:

  • 100 g masła
  • 100 g mąki pszennej
  • 80 g cukru pudru
  • 4 żółtka
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia


1. Masło ucieramy z cukrem pudrem, stopniowo dodając żółtka, a na końcu mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. 

Masa serowa:

  • 600 g zmielonego sera
  • 200 g cukru pudru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 6 jaj
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g masła


1. Białka oddzielamy od żółtek. Masło ucieramy z cukrem pudrem stopniowo dodając żółtka, ser i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. 
2. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy do sera i mieszamy drewnianą łyżką.

Mak:

  • 300 g suchego maku
  • 1/2 szklanki płynnego miodu
  • 50 g cukru
  • 3 jaja
  • 2 łyżki masła
  • bakalie


1. Mak sparzyć i zemleć w maszynce. Masło roztopić, dodać mak, miód i cukier, wymieszać i odstawić do wystudzenia.
2. Jak masa przestygnie dodać żółtka i bakalie.
3. Dokładnie wymieszać i jeszcze podsmażyć. Jak ktoś lubi można dodać jakiś aromat.

Piana:

  • 7 białek
  • 1/3 szklanki cukru pudru


Pianę ubijamy jak nasze ciasto będzie kończyło się piec.
Białka ubijamy na sztywną pianę, dodając stopniowo cukier.

Dodatkowo:

  • opakowanie podłużnych biszkoptów


Przygotowanie ciasta do pieczenia:

Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia - na spód dajemy ciasto ucierane - 1/2 opakowania biszkoptów układamy na ukos w kratkę - między wolne przestrzenie rozprowadzamy mak i masę serową (tworzymy artystyczne większe kleksy) - 1/2 część biszkoptów układamy na ukos w kratkę i dajemy pozostałą część maku i masy serowej. 

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ciasto pieczmy około 50 minut. Po tym czasie wyjmujemy i na gorące nakładamy naszą ubitą pianę z białek. Zapiekamy ponownie. Ja zapiekałam jakieś 15 minut. Po tym czasie piekarnik wyłączyłam i ciasto zostawiłam w uchylonym jeszcze jakieś 10 minut. Wyjęłam i odłożyłam do wystudzenia. 

W oryginalnym przepisie rosy na bezie miało nie być u mnie pojawiła się jakoś sama :-)
Smacznego :-)






21 komentarzy:

  1. ale pięknie się prezentuje :D Jadłabym!

    OdpowiedzUsuń
  2. This cake is very special, the sponge is mouth-watering!
    Yummy!

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie jak zawsze smacznie! Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak będziesz dawać takie smaczne przepisy, to wkrótce będę szersza niż dłuższa;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie, jestem pewna, że u mnie szybko by zniknęło :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealnie Ci wyszła piana na cieście z tymi kropelkami. Pewnie smakuje pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto bardzo smacznie się prezentuje :D Chętnie wypróbuję przepis :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ser i mak lubię to połączenie, samo dobro :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyjątkowo prosty przepis :) Myślę, że nawet taki antytalent do pieczenia jak ja by sobie poradził!

    OdpowiedzUsuń
  11. Spróbuję je upiec, gdy będę miała wolniejszy weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystko, co ma w nazwie "mak" mój chłopak pochłania bez opamiętania :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Niby proste, a bardzo ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam kiedyś książkę z wypiekami Siostry Anastazji :D Wygląda obłędnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger