"Obcy. 8 pasażer Nostromo" Alan Dean Foster



Tego tytułu chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Minęło już sporo lat od premiery filmu "Obcy" Ridleya Scotta. Na podstawie scenariusza Alan Dean Foster stworzył wersję książkową. Niedawno książkę w nowej szacie graficznej odświeżyło Wydawnictwo Vesper. 

Film budzi we mnie przerażenie, może teraz już mniejsze, ale dreszczyk emocji jest i był. Holownik "Nostromo" w stanie hibernacji wraca na Ziemię. Jest sterowany przez komputer pokładowy o nazwie Matka. Po drodze komputer wykrywa tajemniczy sygnał SOS, który pochodzi z nieznanej planety. Wybudza załogę i ląduje, żeby przyjrzeć się wrakowi i planecie. Niestety jeden z członków załogi zostaje zaatakowany przez obcą formę życia. Postanawia szybko wrócić na statek, żeby ratować kolegów. Nie wiedzą oni co wniószą na ich bezpieczny statek. Za chwilę zaczyna się walka o przetrwanie. Napastnik chce dopaść całą załogę, a jest bardzo niebezpieczny...

Książka idealnie oddaje to co jest w filmie. Ten mroczny klimat, wstrząsające sceny i charaktery bohaterów. Mimo tego iż film znałam, oglądałam, to książka momentami skutecznie trzymała w napięciu. Lektura dostarczyła mi emocji, momentami bawiła, ale i przeraziła. Nie wiem czy książka jest tutaj lepsza do filmu, na pewno inaczej działa w tym przypadku nasza wyobraźnia i inaczej dobieramy to co czytamy od tego co oglądamy. Fani filmu książką będą na pewno zachwyceni. Wydawnictwo Vesper zadbało, żeby było ono wyjątkowe. W książce znajdziemy kilka scen znanych tylko z reżyserskiej wersji i takie, które wyadły z niego podczas montażu lub w ogóle nie zostały zrealizowane choć były ujęte w oryginalnym scenariuszu Dana O'Bannona. Jest też obszerne posłowie autorstwa Piotra Goćka . Jest to bardzo klimatyczne wydanie, które czyta się z zapartym tchem. 


Tytuł: "Obcy. O pasażer Nostromo"
Autor: Alan Dean Foster
Okładka: twarda
Stron: 316
Cena okładkowa: 39,90 zł
Wydawnictwo: Vesper

3 komentarze:

  1. Film lubię, ale chociaż lubię czytać książki, to raczej tej nie przeczytam, nie lubię czytać, czegoś, co już dość dobrze znam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ciekawości sięgnełabym po tę książkę, bo ( nie wiem czy ktokolwiek uwierzy ) ale filmu nie oglądałam..

    OdpowiedzUsuń
  3. Filmu widziałam fragment i nie mam zamiaru go oglądać, a więc i książka nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger