Kotlety drobiowe po parysku



Dzień dobry :-) Dzisiaj przepis na kotlety drobiowe po parysku. Oczywiście zamiast kurczaka możemy użyć schabu, czy mięsa z indyka. Ten kotlet różni się od tradycyjnego tym, że mięso jest panierowane tylko w mące i jajku. Do jajka dodajemy słodką paprykę, sól, pieprz i ja dałam suszone oregano. Kotlety są bardziej aromatyczne i soczyste. U mnie kotlety robi się naprawdę bardzo rzadko, ale te były smaczne :-) Polecam i miłego poniedziałku Wam życzę :-)

Składniki:

  • 2-3 filety z kurczaka
  • 2 jajka L
  • 1/2 - 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • około 3/4 szklanki mąki pszennej
  • sól
  • pieprz
  • olej rzepakowy do smażenia


1. Filety myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem, dzielimy na części, trochę rozbijamy. 
2. Na talerz wybijamy jajka, roztrzepujemy je widelcem, dodajemy do nich słodką paprykę, suszone oregano, sól i pieprz. Mieszamy.
3. Na patelni rozgrzewamy olej. Kotlety bezpośrednio panierujemy w mące, potem w jajku i od razu smażymy. Można je w jajku i w mące obtoczyć dwa razy. Kotlety smażymy na złoty kolor z obu stron. Po usmażeniu osuszamy na ręczniku papierowym.
Kotlety podajemy z ziemniaczkami i surówką :-) Smacznego :-)




10 komentarzy:

  1. Uwielbiam kotlety po parysku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. NIby zwyczajne kotlety, a jednak inaczej. Trzeba przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich kotletów dawno nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama robiła kiedyś takie kotlety :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo smacznie !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze tego typu kotlety robiłam w bułce tartej. Musze spróbować wykorzystać Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog. U mnie: najlepsze sposoby jak zdobyć premię, 600 i 200 zł za założenie konta, bony do sklepów internetowych i stacji paliw, zniżki 15% do restauracji w kraju i zagranicą oraz 4% na booking.com.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger