Babka z marcepanem i żurawiną


Dzień dobry kochani. Dziś mam dla Was przepis na pyszną babkę z marcepanem i żurawiną. Ulubione zestawienie moich dzieci. Babka bardzo smaczna, do kawki idealna. Miłego piątku Wam życzę :-)

keksówka: 12x30 cm

Składniki:

  • 250 g miękkiego masła
  • 1/3 szklanki drobnego cukru
  • 4 jajka
  • 2,5 szklanki mąki pszennej u mnie typ 450
  • 120 ml mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 szklanki suszonej żurawiny
  • 100 g masy marcepanowej


1. Miękkie masło ubijamy z cukrem na puszystą masę. Stopniowo dodajemy po jednym jajku. Następnie dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, naprzemiennie z mlekiem. Miksujemy do połączenia się składników. 
2. Żurawinę możemy posiekać na mniejsze kawałki. Masę marcepanową ścieramy na tarce o grubych oczkach. Oba składniki dodajemy do ciasta i mieszamy. 
3. Ciasto przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 180 stopniach około 60 minut (u mnie babka piekła się jakieś 5 minut dłużej). Po wyjęciu studzimy, możemy posypać cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową :-) 
Smacznego :-)





16 komentarzy:

  1. wygląda pysznie, na weekendową chwilę relaksu idealna :0

    OdpowiedzUsuń
  2. Można zrobić bez masy marcepanowej?

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię słodkości z dodatkiem żurawiny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta żurawina to super dodatek. I dość niespodziewany do babki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamieniłabym żurawinę za którą nie przepadam na suszone wiśnie i będzie bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Beti :) Już dawno nie jestem dzieckiem, a Twoja babeczka trafiła idealnie w mój gust :)) Marcepan i wyrazista żurawina, mniam :P

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie także by znalazła zwolenników :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam marcepan, a więc to coś dla mnie :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnaimmmm takiej kombinacji jeszce nie jadłam.
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Smakowicie wygląda taka nadziana żurawiną :) A marcepan dodaje smaczku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Babki z żurawiną nie robiłam, trzeba to zmienić, bo wygląda apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Podkradam pomysł na święta.
    Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna w przekroju, zjadłabym ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger