Falafel



Dzień Dobry kochani :-) Kolejny poniedziałek zawitał, mroźny bardzo brrr. U Was też taki spory mrozik ? Dziś przepis na falafel, taki domowy. Zabierałam się za niego już bardzo długo, ale to to, to tamto i tak ciągle mi zrobienie go uciekało. Tym razem się uparłam i jest. Przepis znalazłam tutaj. Mnie falafel bardzo posmakował, moim Panowie zjedli, ale fanami nie zostali. Ja za to tak :-) Przepis ciut zmieniony, bo nie miałam wszystkich przypraw. Moje smaki jak nic. Polecam wypróbowanie i miłego dzionka Wam życzę :-)

Składniki:

  • 300 g ciecierzycy
  • 1 średnia cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki zmielonej kolendry
  • 2 łyżeczki kminu rzymskiego zmielonego
  • 1, 5 łyżeczki suszonej mięty
  • 1,5 łyżeczki przyprawy garam masala
  • sól
  • pieprz
  • olej rzepakowy do smażenia


1. Ciecierzycę zalewamy obficie wodą i odstawiamy na całą noc. Powinna ona podwoić swoją objętość. Na drugi dzień odcedzamy.
2. Ciecierzycę, cebulę, czosnek i przyprawy dajemy do miski i blendujemy lub mielimy w maszynce na w miarę gładką masę. Dodajemy sodę oczyszczoną, mieszamy o odstawiamy na co najmniej godzinę. 
3. Na patelni rozgrzewamy olej. Za pomocą łyżki nabieramy porcję masy, w rękach formujemy falafel ( u mnie w postaci zwykłych kotlecików). Smażymy po jednej minucie z obu stron. Podajemy z ulubionymi dodatkami :-) Smacznego :-)








17 komentarzy:

  1. Super, na pewno pyszne i szybko zniknęły :) u mnie też mroźno, pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy swojego nie robiłam, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To takie kotleciki z ciecierzycy? Uwielbiam...niestety tylko ja, moi domownicy również zjedli...ale wolą coś innego...
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czasem takie pyszności, ot raz na jakiś czas.
    Chętnie bym spróbowała. Ostatnimi czasy jakoś nie robiłam cieciorkowych kotlecików.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cały czas próbuję przekonać się do falafeli... Może jakbym je sama zrobiła, to by mi posmakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam falafle :) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. no to już pomysł na jutrzejszy obiad mam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie :)
    A u mnie też duże mrozy, ale dzieci cieszą się ze śniegu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam niedawno i jakieś suche mi wyszły, następnym razem wykorzystam Twój przepis :) Do falafla polecam babę ghanoush :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow that looks so flippin good..! I need to give it a try dear..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham falafele! Ale nie robiłam ich nigdy sama :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Z reguły nie lubie wegetariańskich dań, ale to wyjątkowo mi smakowało . Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  13. ooo smakowicie się prezentuje - jak nic muszę wypróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo je lubię szczególnie do pity :)

    OdpowiedzUsuń
  15. chętnie je zrobię :) w końcu wiem, co się tak fajnie nazywa :D tylko jeszcze nie wiem, jak ukryć ciecierzyce przez moim P. który za chiny tego nie zje - no chyba, że nie będzie wiedział:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger