Kotleciki ziemniaczane z kurkumą i natką pietruszki



Kotleciki ziemniaczane to zamiennik zwykłych ziemniaków, takie urozmaicenie trochę. Ja zrobiłam tym razem wersję z kurkumą i natką pietruszki, oprócz tego cebula, sól, pieprz. Kotleciki bardzo smaczne, zjedliśmy je z pieczonymi warzywami. Miłego poniedziałku Wam życzę :-)

Składniki:

  • około 500 g ziemniaków
  • 1 czerwona cebula
  • 1 łyżka masła
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • 2 - 3 łyżki bułki tartej + bułka do obtoczenia kotlecików
  • 1 jajko M
  • kilka łyżek mąki (zależy od ziemniaków)
  • kurkuma
  • olej roślinny lub kokosowy do smażenia


1. Ziemniaki obieramy, gotujemy tradycyjnie, rozgniatamy. Studzimy. Cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę i musimy zeszklić na maśle. 
2. Ziemniaki przekładamy do miski, dodajemy jajko, przyprawy, posiekaną natkę pietruszki, bułkę  tartą i mąkę, cebulę. Mieszamy ręką, jeśli masa będzie się nam bardzo kleiła musimy dodać jeszcze mąki. 
3. Nabieramy porcje masy, formujemy kotleciki i obtaczamy je w bułce tartej. Smażymy z obu stron. Kotleciki powinny się nam ładnie zarumienić. Podajemy jako dodatek do mięsa, warzyw, lub jemy same z sosem np. czosnkowym lub innym. Smacznego :-)






14 komentarzy:

  1. OMG, looks so delicious :D

    NEW TIPS POST | SEASONAL HAIR LOSS: The BEST WAYS to STOP IT!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D


    Please, VOTE FOR ME

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam podobne kotleciki, ale bez kurkumy.

    OdpowiedzUsuń
  3. dawno nie jadłam ziemniaczanych kotlecików, pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają Twoje kotleciki. Lubię kurkumę i na pewno wykorzystam Twój pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki kurkumie są super żółciutkie :) fajny przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię cuda z ziemniaków :)
    A kurkuma nie dość że zdrowa to jeszcze nadała piękny kolor....

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach, chyba od zawsze uwielbiałam wszystko, co ziemniaczane.
    Ta propozycja również bardzo mnie kusi.
    Domownikom bym mogła zrobić, bo mam wielu fanów kurkumy w domu :D
    Pozdrawiam poniedziałkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy takich nie jadłam :) Super!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetycznie wyglądają :) Smaka mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. super kotleciki :) w sam raz do bezmięsnego obiadu :) ostatnio jem rzadziej mięso, więc takie propozycje mi się coraz bardziej podobają :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger