Domowe burgery



Wczoraj były domowe bułki do burgerów - klik, a dziś burgery. Zawsze to dużo zdrowsza wersja niż inne kupowane gdziekolwiek, już nie będę wymieniać ;-). Kotlety zrobiłam z mięsa mielonego z indyka, do tego natka pietruszki, troszkę bułki tartej, sól, pieprz, słodka papryka, kurkuma, ketchup i jajko. Reszta to dodatki jakie miałam w lodówce i nie tylko w niej. Każdy może smak dostosować pod siebie :-). Wyszły bardzo smaczne i polecam Wam takie domowe :-). Miłego dzionka :-))

Składniki:

  • 500 g mięsa mielonego z indyka
  • natka pietruszki 
  • kurkuma
  • słodka papryka
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 2 łyżki ketchupu
  • olej kokosowy do smażenia


Reszta dodatków:

  • cebula czerwona
  • rukola
  • pomidor
  • ogórki kiszone
  • papryka
  • ser żółty plasterki
  • majonez, ketchup, sos tatarski


1. Mięso przekładamy do miski, dodajemy resztę składników i mieszamy. Formujemy kotleciki. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy je z obu stron. Powinny nam się ładnie zarumienić. 
2. Dodatki kroimy: ogórki, pomidora w plasterki, cebulę w piórka, paprykę w paseczki.
3. Moje bułki były ciepłe, ponieważ burgery robiłam zaraz po ich upieczeniu, jeśli robicie później, to bułki można podgrzać w piekarniku. 
4. Bułki przekrawamy na pół. Na dolnej części rozprowadzamy trochę sosu lub majonez, albo ketchup, następnie ja dałam cebulę, trochę rukoli, kotlecika, na kotlecika ketchup, plaster sera i resztę składników, na ostatni składnik tez troszkę sosu i nałożyłam wierzch bułki. Lekko dociskamy i zjadamy :-)). Smacznego :-)





14 komentarzy:

  1. Znowu kusisz :-) Burgery wyglądają rewelacyjnie :-) Mam ochotę podkraść jednego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Synek robi dla mnie podobne burgery:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym się poczęstowała takim jednym:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie apetyczne:) Do tego pyszne dodatki... aż ślinka cieknie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. domowe najlepsze, super pomysł na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis! Ostatnio myślałam właśnie o tym, żeby zrobić takie burgery w domu! To świetny pomysł! Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, a na jaką ilość burgerów jest podany przepis?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten burger prześladuje mnie od rana ;) będę musiała zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniały burger, zjadłabym bez chwili zastanowienia! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale wspaniałe! Normalnie ślinka leci, to jest to, co wszystkie tygrysy kochają! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiamy :) Zapraszamy do nas, oprócz przepisu na kotlety i bułki, również znajdziesz przepis na wspaniały sos bbq :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W pełni się z Tobą zgadzam. Nie ma to jak domowe jedzenie. I do tego pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger