Filety z indyka w panierce z kaszy jaglanej i sera grana padano



Hej :-) Kotlety u mnie są rzadkością, robię raz na jakiś czas i nie te tradycyjne. Tym razem zaciekawił mnie ten przepis - klik . Kotlety smaczne, wyczuwalna nuta cytryny, panierka chrupiąca. Do tego zapiekłam ziemniaczki, tym razem z papryką wędzoną i gałązką rozmarynu. Miłego dnia :-))

Składniki:

  • 3 plastry z indyka (filetu lub sznycle)
  • 1 jajko 
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka oliwy
  • sól
  • pieprz
  • olej kokosowy do smażenia


Panierka:

  • 4 łyżki mąki jaglanej (może być zmielona w młynku kasza jaglana)
  • około 1/2 szklanki startego na drobnych oczkach sera u mnie grana padano
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • ciut startej skórki z cytryny
  • sól
  • pieprz


Kotlety z indyka rozbijamy na cienkie filety. Doprawiamy solą, pieprzem i nacieramy oliwą i sokiem z cytryny. Odstawiamy. Na talerz dajemy mąkę, ścieramy ser, dodajemy posiekaną natkę pietruszki, startą skórkę z cytryny, sól i pieprz, mieszamy. Na drugim talerzu roztrzepujemy jajko z dodatkiem mleka. Kotlety najpierw maczamy w jajku, a potem w panierce. Smażymy na oleju kokosowym :-)




11 komentarzy:

  1. Panierka z mąki jaglanej? Jeszcze nie wpadłam na ten pomysł. Muszę spróbować! :)
    Zapraszam do siebie. https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpadam na taki obiadek 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany ale pychota, takiego filecika bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmmm..... Ależ to wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie przepadałam za indykiem, ale ten wygląda smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny pomysł z tą panierką:)

    OdpowiedzUsuń
  7. a jak zapiekała Pani ziemniaczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię na dwa sposoby, albo podgotowuję ziemniaki sobie wcześniej, potem tylko do naczynia daję troszkę oliwy, wrzucam pokrojone ziemniaczki, oprószam solą, pieprzem i wędzoną papryką, mieszam łyżką i na wierzch kładę świeżą łodyżkę rozmarynu. Piekę około 15 minut w 200 stopniach, albo od razu surowe kroję, tak samo wrzucam do naczynia, dodaję oliwę, przyprawy, mieszam i piekę w 200 stopniach około 35-40 minut :-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger