Pizzowy wieniec



Hej :)) Moje dziecko jak zobaczyło ten wieniec i usłyszało słowo pizza, to było tylko mamo zrób i zrób. To w końcu zrobiłam. Przepis znalazłam tutaj. Moje zdjęcia nie są tak ładne, ale robiłam je wieczorem i wyszły jak wyszły :( Jeśli chodzi o sam wieniec to bardzo smaczny, takie bułeczki z nadzieniem. Młody wcinał, aż mu się uszy trzęsły i już każe robić następny :) Miłego dnia :)) 


Składniki na ciasto:

  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 szklanka mleka
  • 1 płaska łyżeczka cukru
  • 50 ml oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1 duże jajko
  • 500 g maki pszennej



Nadzienie:

  • ketchup
  • 100 g wędliny
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1/2 papryki ( u mnie żółta)
  • 100 g żółtego sera
  • kukurydza
  • suszone pomidory z bazylią i czosnkiem



Do miski kruszymy drożdże i wsypujemy cukier. Wszystko razem roztarłam łyżeczką do momentu, aż drożdże zrobiły się płynne. Do nich wlałam mleko i wymieszałam. Dodałam sól, olej, jajko i mąkę. Wyrobiłam ciasto. Przełożyłam je na lekko wysypaną mąką stolnicę. Rozwałkowałam na prostokąt mniej więcej 30x40 cm. Mój był trochę większy ;)
Całość rozwałkowanego ciasta posmarowałam ketchupem. Wędlinę, paprykę pokroiłam w słupki. Cebulę w piórka. Ser żółty starłam na tarce o grubych oczkach. Wszystko po kolei wyłożyłam na ciasto, dodałam kukurydzę i na sam wierzch posypałam startym serem. Wszystko zwinęłam tak jak zwija się roladę. Przeniosłam na dużą blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na blaszce zwinęłam na kształt koła. Pokroiłam na kilkucentymetrowe kawałki (nie rozsuwamy ich). Wierzch posmarowałam roztrzepanym jajkiem i posypałam ziołami (niestety nie się sfajczyły, więc lepiej posypać jakimiś ziarenkami, ja ich nie miałam). Tak przygotowany wieniec zostawiamy na 30 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie pieczemy w 200 stopniach około 25 minut :)



25 komentarzy:

  1. Fajnie wygląda :) Oryginalny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O super pomysł. Zabieram przepis ze sobą i z chęcią zrobię. Mój Junior uwielbia pizze :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł, aż chce się próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mnie kusi ,chyba zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, już wiem co zrobię w weekend na obiad lub kolację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam dopiero wczoraj, żałuję, że tak późno, z ciastem świetnie się współpracuję, pizzowy wieniec smakuje super, będę wracała do tego przepisu :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Wygląda obłędnie! Muszę to danie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też zapisałam ten przepis (niedawno był na durszlaku) i mam nadzieję szybko go zrealizować! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł :) taka pizza nieco inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie Ci wyszła! Dziękuję za przetestowanie przepisu z mojego bloga!
    Nam też bardzo smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o kurka.. doobry kawałek pizyy, nie powiem ;) i to ja ładnie podany, mm ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł....na pewno nikt mu się nie oprze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny przepis. Ładnie wygląda Twój wypiek. Z pewnością niesamowicie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam takie wypieki, idealna przekąska :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio bardzo popularny zamiennik dla pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. no wygląda super efektownie!
    kiedyś w inspiracjach pokazywałam coś podobnego ale ze szpinakiem :)
    może wypróbuję z ciastem francuskim :) bo z drożdżowym się nie lubimy :) (tzn. ja nie lubię go wyrabiać :P)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie, może uda mi się wyczarować coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam dwa razy , dzięki super wychodzi ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczny i na pewno bardzo pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojejku, ale pyszności. Jak pokażę ten przepis mężowi to będzie wniebowzięty. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie wygląda, bardzo oryginalna wersja pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pomysł jest przegenialny i niezwykle pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. podoba mi się ten pomysł, fajne do pokrojenia na imprezę:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger