piątek, 26 września 2014

Polędwiczki wieprzowe z cydrem i karmelizowanymi jabłkami



Hej :) Powiem wam, że ciekawa byłam smaku takiego zestawienia, ale jest rewelacyjne. Miałam w domu polędwiczki i nie miałam pomysłu na nie he. Mój mózg ostatnio nie wiem czy wyjechał na jakie wakacje czy co, bo pomysłów zero, no nie wiem :((. Przepis znalazłam na blogu kwestia smaku, no to już. Do biedronki pobiegłam po cydr i zrobiłam. U mnie z ryżem i pasował jak ulał ;)) Polecam Wam wypróbować przepis, bo naprawdę warto :) Miłego weekendu wszystkim życzę :))


Składniki:

  • 1 polędwiczka wieprzowa
  • 3 cebule szalotki
  • 1/3 szklanki cydru
  • 1/3 szklanki śmietanki 30%
  • natka pietruszki
  • troszkę oregano
  • sól
  • pieprz 
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka oleju
  • 3 jabłka (ja dałam większe)
  • 1/2 łyżeczki cukru brązowego
  • ryż u mnie Halina



Polędwiczki oczyszczamy, kroimy w 1,5 cm plastry i rozgniatamy palcami. Oprószamy solą i pieprzem. Odkładamy na chwilę. Cebulki szalotki obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Następnie ja obrałam jabłka, pokroiłam w ósemki, usunęłam gniazda nasienne. Na patelni roztopiłam 1 łyżkę masła i roztopiłam. W międzyczasie jabłka ob tytłałam w cukrze. Wrzuciłam na rozgrzane masełko. Smażyłam na dużym ogniu do momentu, aż się nie zrumieniły. Na drugiej większej patelni roztopiłam drugą łyżkę masła i dodałam olej. Pokładłam polędwiczki i smażyłam z obu stron tak około 2 minut. Potem dodałam cebulkę i smażyłam dalej około 1 1/2 minuty. Następnie wlałam cydr, dalej dusiłam kilka minut, dolałam śmietankę i wrzuciłam natkę, oraz oregano. Na końcu dodałam wcześniej przygotowane jabłka :) Wymieszałam i gotowe. W międzyczasie ugotowałam także ryż :))




21 komentarzy:

  1. Ale smakowicie wygląda... jestem bardzo ciekawa smaku, przepisik zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniami, to musi rozpływać się w ustach;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę nad połączeniem cydru i mięsa, muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. szczerze ci się przyznam, że wow! Sama z wielką chęcią spróbowałabym tego dania, dla mnie zaskakujące i intrygujące :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, musi smakować fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po ciąży chętnie wypróbuję Twój przepis. Mam ochotę na takie polędwiczki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z miłą chęcią sobie coś takiego przyrządzę - coś prostego a zarazem odmiennego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem, jak smak, ale wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię owocowe połączenie z mięsem. Udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pyszne danie na obiadek :-) musi być smakowite :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Różnie robiłam polędwiczki ale na taki smak nie wpadłam. Apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ooo, mięso i cydr??:D ciekawe jaki posmak daje...?

    OdpowiedzUsuń
  13. oj muszę wypróbować ten przepis, musi być pyszny, te jabłuszka.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wierzę na słowo, a i zdjęcia przekonują, to musiało być smaczne !

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki obiadek bardzo mi odpowiada, wpadnę do Ciebie na porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Robiłam podobne i faktycznie - świetnie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ciekawa jestem tego dania - przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadzam się - wygląda rewelacyjnie. Nigdy nie próbowałam takiego połączenia polędwiczek z jabłkami, ale muszę przetestować, bo zdjęcia naprawdę kusząco wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...