Maliny w syropie



Hej :) Ostatnio miałam troszkę malin. Trochę zjedliśmy, a resztę postanowiłam zrobić w syropie. W zimie będą do herbatki jak znalazł :)) Już nawet jeden słoiczek otworzyłam na próbę. Są super i syrop i maliny. Oczywiście cały słoiczek poszedł w jeden dzień do herbatek :) 

Składniki:
  • 1 kg malin
  • 1 litr wody
  • 1,5 szklanki cukru

Maliny przebrałam, przepłukałam wodą. Zostawiłam chwilę na sitku, żeby odciekły z wody. Następnie wkładałam do wcześniej przygotowanych słoików. Ja miałam ich więcej więc składniki na zalewę dawałam podwójnie. Do garnka wlałam wodę, wsypałam cukier i zagotowałam. Gorącą zalewą zalałam maliny i zakręciłam (no mąż ;)). Słoiczki z malinami pasteryzowałam 20 minut.


14 komentarzy:

  1. Robię takie same na zimowe wieczory idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno pyszniutkie! :P i ten len na zakrętce - moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A malinki pewnie w jakimś deserku wylądują zimą:)ale byłoby pysznie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki słoiczek będzie jak znalazł do herbatki w zimowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha, uwielbiam takie maliny. Zimą rewelacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne maliny. W każdej postaci. Takie w syropie doskonałe do deserów. Kolejne słoiczki do spiżarni:)

    OdpowiedzUsuń
  7. O mamuniu, to najlepsze lekarstwo na smutki i chorobę takie malinki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na ile słoiczków starczy 1 kg malin?

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja maliny zasypuję tylko cukrem, ugniatam lekko i gotuję. Są więc tylko w cukrze. Też pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydałby mi się taki słoiczek ^^, lub kilka do herbatki ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam maliny w każdej postaci, jednak w takiej jeszcze nie jadłam. Mam kilka krzaków w ogrodzie i zawsze jemy na bieżąco, a później brakuje ich w zimie. Jak tylko się pojawią – robię kilka słoiczków z Twojego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Do jakiej wysokości sloika nalewamy syrop

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tradycyjnie jak przy ogórkach czy innych kompotach ;-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger