Sum z ryżem i warzywami


Hej :) Dzisiaj sum :) Jadłam i robiłam go pierwszy raz, miał się nim zająć mój mąż,ale jakoś mu się nie chciało, wiec cóż począć, trzeba zrobić. Suma zapiekłam w piekarniku w folii aluminiowej, dodałam do niego plasterki cytryny, troszkę masła i czosnek. Do tego ryż naturalny brązowy z dodatkiem kurkumy, papryki, troszkę kukurydzy i szczypiorek :)

Składniki:
  • filet z suma
  • 2 ząbki czosnku
  • plasterki cytryny
  • sól
  • pieprz
  • masło
  • ryż naturalny brązowy Halina
  • kurkuma
  • papryka czerwona
  • kukurydza
  • szczypiorek
  • masełko klarowne do smażenia

Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu. Rybę umyć, podzielić na porcje. Przygotować folię aluminiową na której układamy plasterki cytryny, na nie filet z suma, oprószamy go solą i pieprzem, na niego troszkę masła i czosnek przepuszczony przez praskę. Folię zawijamy i całość wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Zapiekamy jakieś 30 minut. Na patelnie wrzucamy troszkę masła klarownego, rozgrzewamy, wrzucamy pokrojoną paprykę i podsmażamy, dodajemy kukurydzę, szczypiorek i wrzucamy ugotowany ryż. Dodajemy kurkumę, troszkę soli i dokładnie mieszamy. Na talerz wykładamy upieczonego suma, ryż z warzywami i u mnie dodatkowo kilka pomidorków :)



15 komentarzy:

  1. Mniam, smakowicie wygląda ten sum :) Ciekawe połączenie, że z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie,to ja jeszcze suma nie jadłam:)pysznie wygląda Twój obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam suma, ciekawe, jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No ,no ,ja bym się na suma nie porwała ,z racji tego ,że nie wiedziałabym co z nim zrobić,ale poszło ci sprawnie i smacznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm... nigdy nie jadłam suma, nawet nie wiem jak smakuje, czy jest tłusty itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak oki, nie powala. Według mnie tłusty :)

      Usuń
  6. Zjadałbym takiego kolorowego sumika:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetyczna ryba. W dodatku wybrałaś świetny sposób na przygotowanie jej i pięknie podałaś. Mąż nie zrobił, ale pewnie z apetytem zjadł?

    OdpowiedzUsuń
  8. no niestety.. do suma nikt mnie nie przekona, ale zamienię go na dorsza-i idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a nie jadłam, ciekawe jak smakuje.....jest jakiś wyrazisty czy jak??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy wyrazisty hmm nie bardzo, taki zwyczajny dla mnie ;)

      Usuń
  10. Sum na pewno czuje się wybornie w takim towarzystwie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam okazji jeść suma... Danie wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger