Pizzowo :)))



Witajcie :) U mnie dzisiaj pizzowo :)) Lubie taką domową pizzę z własnymi składnikami. W sumie to co ma się w lodówce i wychodzi mega pyszna :) Ja miałam pomidora, kawałek oscypka, oliwki, kiełbaskę i takie tam :) Udało się tak, że wszyscy byliśmy w domu, a najlepsza na świeżo :) Ciasto na razie wypróbowane, ale dalej szukam tego najlepszego. Niedługo postaram się wypróbować to z książki, którą dostałam od Celebro. Na pewno podzielę się z Wami jak wyszło :) Życzę miłego i słonecznego dnia :))

Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
    40 g drożdży świeżych
    1 szklanka ciepłej (nie gorącej) wody
    1/2 łyżeczki cukru
    1/2 łyżeczki soli
    3 łyżki oliwy z oliwek
  • oscypek
  • kilka zielonych oliwek
  • kawałek kiełbasy ( wedle uznania)
  • kukurydza z puszki
  • papryka czerwona
  • pomidor
  • oregano
  • 2 ząbki czosnku
  • starta mozzarella

Do kubka rozkruszyć drożdże, dodać cukier, 1 łyżkę mąki i trochę ciepłej wody. Dokładnie wymieszać i odstawić na chwilę, żeby zaczyn ruszył.

Resztę mąki wsypać do wysokiego naczynia, dodać resztę wody wymieszanej z oliwą z oliwek, sól i zaczyn. Wszystko dokładnie miksujemy. Odkładamy, przykrywamy ściereczką i czekamy, aż ciasto urośnie.
Wyrośnięte ciasto wyjęłam na stolnicę obsypaną obficie mąką. Ciasto było mięciutkie i się kleiło, więc ja go jeszcze dodatkowo troszkę wyrobiłam (ma nadal pozostać miękkie) Z ciasta formujemy okrągły placek lub wykładamy go do blaszki  ( ja tym razem robiłam w takiej zwykłej do placków 23x33cm) Na ciasto przygotowałam taki niby sos (troszkę ketchupu, oregano, bazylia, wymieszałam i posmarowałam ciasto). Następnie wykładamy wedle uznania resztę składników (to co mamy pokroić to kroimy). Na końcu posypujemy startym serem i oregano. Piec w temp. 200 stopni około 25-30 minut.




8 komentarzy:

  1. wygląda tak apetycznie !


    zapraszam do siebie : http://dziwne-zycie-zakochanej-nastolatki.blogspot.com

    + dodaję do obserwowanych i liczę na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawałka domowej pizzy nigdy nie odmówię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale kawał dobrej pizzy!Muszę nadrobić pizzowe zaległości:)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmm nie ma to jak domowa pizza często gości na moim stole i chyba nigdy się nam nie znudzi :) Twoja również wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham pizzę! Takiej ochoty mi na nią narobiłaś, ze aż jutro przygotują ja na obiad :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger