Pierożki ze szpinakiem, fetą i kurczakiem



Chodziły te pierogi już za mną od zeszłych wakacji :) Robiła je moja przyjaciółka, ale ja jakoś nie mogłam się zebrać. W końcu znalazłam trochę czasu, mąż miał wolne więc mógł pomóc i zrobiliśmy. Trochę nam one czasu zajęły, bo mąż stwierdził, że coś mało tego farszu wyszło, więc dorobiłam i okazało się, że mało wcale nie było i trzeba było dorabiać ciasto he he i tak robienie pierogów zajęło nam prawie pół dnia, ale warto było bo są naprawdę pyszne :)

Składniki na ciasto:
  • mąka 
  • sól
  • woda jajko
  • oliwa z oliwek

Z podanych składników wyrobić ciasto. Nie podaję ilości, bo każdy zrobi według siebie, tyle ile będzie chciał :))

Składniki na farsz:
  • szpinak mrożony brykiet ( ja dałam 6 sztuk)
  • 3 podudzia z kurczaka
  • opakowanie sera feta z ziołami apetita
  • 3 ząbki czosnku
  • całe jajko
  • starta gałka muszkatołowa
  • pieprz
  • sól
  • masełko do podsmażenia
  • olej do wody
  • woda do gotowania pierogów

Podudzia ugotować, ostudzić i obrać mięso. Pokroić na drobne kawałki. Szpinak podsmażamy na masełku, dodajemy czosnek przepuszczony przez praskę, pokrojony ser feta, mieszamy. Jak ser trochę się nam rozpuści, dodajmy pokrojonego kurczaka, gałkę muszkatołową i doprawiamy solą i pieprzem. Zostawiamy do przestygnięcia. Jak już przestygnie dodajemy całe surowe jajko i mieszamy. Robimy pierożki. Gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem oleju.



15 komentarzy:

  1. pyszne pierożki:) ostatnio mam fazę na szpinak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham pierogi, a szpinak tym bardziej;)

    OdpowiedzUsuń
  3. szoda, że nie mam dziś czasu, bo z chęcią bym takie zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze szpinakiem wprost uwielbiam! A kurczak do tego pewnie też super pasuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierogów z kurczakiem to ja nawet w planach nie łączyłam! Taki 'zmielony' szpinak z dodatkiem fety i kurczaka <3 w pierogu... podchodzę do niego jak pies do jeża, ciekawe, kiedy zaryzykuję:p

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pierogi, takich nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwieeeelbiam! :)
    A u mnie też szpinak-się zgrałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Porywam na dzisiejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny ten farsz! Aż zrobiłam się głodna:)

    OdpowiedzUsuń
  10. idealne pierożki, pysznie zapowiadający się farsz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale apetyczne zdjęcia! ; )
    Pierogi kocham, zwłaszcza z szpinakiem lub ruskie, więc dla mnie - cudo!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne połączenie smaków, to musi być smaczne ! Och nabrałam ochoty na Twoje pierożki :) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam pierogi :D Ale o takim połączeniu pierwsze słyszę. Zawsze jadłam tylko ze szpinakiem i serem, ale żeby dodać mięso to nie pomyślałam. Super!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam pierozki ;) tylko nie lubie ich robic ;) widzę ze pani z rzeszowa. Ją także ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo, bardzo dobre:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger