Kotleciki z jajek z kaszą gryczaną i sałatką z rukoli, pomidorów i kukurydzy



O tych kotlecikach słyszałam już bardzo dawno, a ostatnio zachwalała mi je koleżanka, więc w końcu się zebrałam i zrobiłam. Są rzeczywiście rewelacyjne. Myślałam z czym by je tu podać, a że od Kupca dostałam kaszę gryczaną do testowania ( kasza jest dla mnie rewelacyjna, powiem szczerze, że gotowałam ją dłużej niż było podane na opakowaniu i dalej była sypka, co niestety przy innych kaszach jest mało spotykane, a nie lubię jak jest taka rozmemłana :(, więc dla tej duży plus), to dodatek miałam już z głowy jeszcze tylko surówka. W domu miałam 2 pomidory, ale co dalej i poszłam z moim młodym do Biedronki. Znaleźliśmy świeżą rukolę pakowaną w pojemniczki, a że moje dziecko nawet nie marudzi przy jej jedzeniu to kupiliśmy, dodałam jeszcze kukurydzę i olej z pestek dyni i wyszło rewelacyjnie. 

Składniki na 6 kotlecików:
  • 4 ugotowane jajka
  • 2 surowe jajka
  • bułka tarta
  • szczypiorek,
  • suszone pomidory z bazylią i czosnkiem
  • 1 cebula
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
  • 2 torebki kaszy gryczanej

Składniki surówka:
  • rukola świeża
  • 2 pomidory
  • około 4 łyżek kukurydzy z puszki
  • olej z pestek dyni
  • szczypta cukru
Cebulę kroimy i podsmażamy na oleju. Do miski dajemy 4 pokrojone w miarę na drobno jajka, do nich pokrojony szczypiorek, przyprawy, trochę bułki tartej, zeszkloną cebulę i wbijamy 2 surowe jajka. Wszystko dokładnie mieszamy, formujemy kotleciki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na oleju. Kaszę gotujemy według przepisu na opakowaniu.

Rukolę myjemy, wrzucamy do miski, pomidory sparzamy, obieramy ze skórki, kroimy i dodajemy do rukoli. Na końcu dodajemy kukurydzę i troszkę cukru, olej z pestek dyni i mieszamy.


4 komentarze:

  1. Z tymi kotlecikami to mam historię.. :) Kiedy rok temu podala mi je moja Mama, zjadłam je niewiele nad nimi dumając, po czym pochwaliłam Mamę za pyszne mielone, chociaż 'co dodałaś, że taki dziwny smak'?^^ :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger