Kolorowy torcik na zimno :))



Torcik z nowymi galaretkami Winiary ( mojito i blue curacao), do tego starta gorzka czekolada i do drugiej warstwy brzoskwinie. Robi się go bardzo szybko, zamiast upieczonego biszkoptu na spód można dać okrągłe biszkopty. Mam nadzieję, że się Wam spodoba :)) Miało być z warstwą różową, ale niestety nie mogłam nigdzie kupić galaretki pink margarita :(

Składniki na biszkopt tortownica o średnicy 23 cm:
  • 2 jajka
  • 65 dag mąki pszennej
  • 65 dag mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanka cukru

Białka ubić na sztywno, jak już będą ubite dodawać porcjami cukier ciągle ubijając. Następnie dodajemy żółtka, obie mąki wymieszane ze sobą i proszkiem do pieczenia. Mieszamy. Przelewamy do tortownicy wysmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą. Pieczemy w 180 stopniach około 20 minut. Do suchego patyczka. 

Składniki masa zielona:
  • 2 galaretki Winiary Mojito
  • 500 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 1/2 tabliczki startej gorzkiej czekolady

Galaretki zalewamy wrzątkiem (300 ml) i odstawiamy do wystudzenia. Jak galaretka zacznie tężeć, do miski przekładamy serek homogenizowany, dodajemy do niego tężejącą galaretkę i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy stratą czekoladę i ponownie mieszamy. Masę wylewamy na biszkopt i wstawiamy do lodówki, żeby się nam szybciutko zastygła. 

Składniki masa niebieska:
  • 2 galaretki Winiary blue curacao
  • 250 - 300 ml śmietany kremówki 30%
  • 1/2 puszki brzoskwiń

Galaretki zalewamy wrzątkiem ( około 350 ml) odstawiamy do wystudzenia. Wkładamy do lodówki, żeby szybciej zastygała. Jak będziemy widzieli, że zastyga w misce ubijamy śmietanę kremówkę, dodajemy do niej większą połowę galaretki i miksujemy. Brzoskwinie kroimy i wsypujemy do masy., Mieszamy i wylewamy na warstwę zieloną. Wkładamy do lodówki. 

Jak masa niebieska zastygnie na wierzch dajemy resztę galaretki blue curacao i kilka pokrojonych brzoskwiń :)



7 komentarzy:

  1. Piękny, kolorowy torcik w sam raz na nadchodzące upały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie letnie klimaty, niby sernik, a nie do końca:) Z kolorową galaretką, którą muszę w końcu gdzieś dorwać!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam w Rzeszowie w Realu, ale niestety pink margarita nigdzie nie znalazłam :(

      Usuń
  3. Torcik wygląda jak kawałek nieba z obłokami:) Muszę w końcu i ja wypróbować te galaretki...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetnie wygląda i z tą niebieską:D lubię ciacha na zimno:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, z brzoskwiniami ;) Bardzo lubię takie serniczki :) Ja znowu miałam problem, by kupić galaretkę Mojito :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger