Ciasto z kokosem i jabłkami



Oryginalna nazwa tego ciasta to ciasto z chałwą i pochodzi z książki Siostry Anastazji " 183 nowe przepisy Siostry Anastazji". Ja zamiast na wierzch polewy z chałwą dałam zwykłą czekoladową i posypałam kokosem. Ciasto robi się fajnie, bo nakłada się poszczególny warstwy i wszystko piecze się razem. Blaszka 33x35cm.


Składniki:
  • 7 jajek
  • 1 kostka margaryny
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki amoniaku (ja nie dałam)
  • 1 łyżka kakao

Margarynę utrzeć z cukrem. dodawać żółtka, mąkę, proszek do pieczenia, amoniak. Ubic piane z białek, wymieszać ciasto. Podzielić na 2 części, do jednej dodać kakao. Ciasto kakaowe wyłożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia.

Ciasto kokosowe:
  • 4 białka
  • 1/2 szklanki cukru kryształu
  • 10 dag kokosu

Białka ubić, dodać cukier i na końcu kokos. Lekko wymieszać. Wyłożyć na ciasto kakaowe.

Dodatkowo:
  • 1 kg jabłek
  • cynamon

Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Wyłożyć na kokos i posypać cynamonem. Na jabłka dajemy ciasto białe. Piec w temp. 180 stopni 40-50 minut. Na wierzch polewa czekoladowa i posypane kokosem.


9 komentarzy:

  1. Pyszne są takie przekładańce:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jabłka i kokos zawsze zmakują razem świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Beti, ciasto z kokoskiem i jabłkami wygląda przepysznie :)) mam wlasnie piec niedługo jakiś jabłecznik, bo jabłek w spiżarni pełno i trzeba kiedyś w końcu zużyc :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  4. dwie moje słabości w jednym, kusisz mnie:D

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam z polewa z chałwy i było boskie! http://cukierenkaklementynki.blogspot.com/2012/12/ciasto-pani-marzeny.html

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem facetem i do tej pory nie piekłem ciast, ale tak mnie podkusiłaś, że muszę spróbować tego "cuda" a z opisu wynika że w zrobieniu tego filozofii większej nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super ciasto, łatwe w przygotowaniu, wychodzi bardzo smaczne i wygląda ciekawie :-) polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger