Biruta Markuza "Smak tropików - kuchnie Pacyfiku" - recenzja



Powyższą książkę dostałam na początku tygodnia od Wydawnictwa Zysk i S-ka. "smak tropików to zbiór różnorodnych kuchni: chińskiej, hinduskiej, indonezyjskiej itd. Autorka spędziła w tropikach trzy lata. Jak pisze skosztowała wiele dań. Mieszkała na osiedlu uniwersyteckim w Nowej Gwinei, otoczona mieszaniną ras i narodowości. W każdym domu gotowano inaczej. Sama chciała pochwalić się naszą polską kuchnią i zrewanżować za okazaną gościnność, ale okazało się, że hindusi w większości byli wegetarianami, niektórzy nie brali do ust nawet jaj, bardziej liberalni Pakistańczycy życzyli sobie kurcząt z koszernego uboju. Na dodatek ktoś jeszcze wyznał, że jest na diecie makro, kolejny nie jada tłuszczu, lecz wyłącznie tofu. Pierwsze przyjęcie okazało się klapą.

Książka to zbiór przepisów z:
  • Chin
  • Indii
  • Indonezji
  • Singapuru
  • Sri Lanki
  • Filipin
  • Nowej Gwinei
  • Nowej Zelandii
  • Australii
  • Potrawy na Boże Narodzenie
  • Przyprawy i owoce tropikalnej kuchni i ich ewentualne substytuty

Książka podzielona jest na rozdziały. Każdy rozdział to nazwa kraju z którego pochodzą przepisy. Mamy też dokładny opis danego kraju, informacje o tym, czym dana kuchnia się charakteryzuje, opisane są techniki gotowania. Podane są tez charakterystyczne produkty występujące w danym kraju. Przepisy pochodzą wprost z tropików, gdzie banany, ananas, czy kokos są produktami tanimi i dostępnymi dla najbiedniejszych. Każdy przepis zawiera dokładne oznaczenia: dla ilu osób jest danie, trudność przepisu i czas przygotowania. Na końcu książki znajduje się słowniczek przypraw i owoców tropikalnej kuchni, oraz ich ewentualnych substytutów. Jest on bardzo fajną i przydatna sprawą.


 Książka jest bardzo ciekawa raz ze względu na opis, dzięki któremu możemy lepiej poznać daną kulturę, zwyczaje i obszar z jakiego dana kuchnia pochodzi, a dwa ze względu na różnorodność ciekawych przepisów z których każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego. Minusem jest mała ilość zdjęć, ja lubię wiedzieć co robię, a zdjęcia dodatkowo mnie zachęcają do wykonania potrawy. Problemem może być również dostępność niektórych składników, ale poza tym jest wiele przepisów, które na pewno zrobię. Książka jest fajną propozycją na prezent. mamy tu coś ciekawego do poczytania i przygotowania :))

Autor: Biruta Markuza
Tytuł:
"Smak tropików - kuchnie Pacyfiku"
Wydawnictwo:
Zysk i S-ka
Stron:
386
Okładka:
twarda
Format:
150x210mm
Cena:
29,90 zł


 Za książkę dziękuję:





4 komentarze:

  1. Bardzo zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. książka zapowiada się naprawdę interesująco... Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo.. nie słyszałam nawet o takiej książce, trzeba oblukać;)

    OdpowiedzUsuń
  4. czytałam, właśnie też ostatnio ją recenzowałam i bardzo mi się podobała

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger