Racuchy drożdżowe z jabłkami



Te urocze racuszki zobaczyłam tutaj :)) Takich jeszcze nie robiła a urzekły mnie tym jak bardzo apetycznie wyglądały i jakie były puszyste. Racuchy bardzo lubimy i te na pewno będziemy robić częściej, bo są bardzo smaczne. Przepis trochę zmodyfikowałam ( chodziło o czas czekania - zmniejszyłam go, racuchy i tak były bardzo puszyste, więc nie trzeba czekać aż tyle, żeby ciasto fajnie wyrosło)  i użyłam mniej składników. Wyszło mi 18 sztuk. Przepis polecam, warto wypróbować :)

Składniki:
  • 300g maki pszennej
  • 40 g drożdży
  • szczypta soli
  • 2 łyżki drobnego cukru
  • 1 jajko
  • 1 - 1,5 szklanki mleka
  • 4 większe jabłka
  • cukier puder do posypania
  • olej do smażenia

Mąkę przesiać do dużego naczynia ( miski). Po środku zrobić wgłębienie, wkruszyć drożdże i zasypać je cukrem. Mleko troszkę podgrzać ( żeby było letnie), zalać 1/2 szklanki drożdże. Przykryć ściereczką i odstawić na 10 minut.

Jabłka obrać i pokroić w drobną kosteczkę. Po upływie 10 minut do drożdży, mąki, cukru i mleka dodać całe jajko, resztę mleka, wymieszać, wsypać jabłka i jeszcze raz wymieszać. Ponownie przykryć ściereczką i odstawić na około 15 minut.

Racuchy smażyć na rozgrzanym oleju. Nabierać je łyżką namoczoną w wodzie, żeby się nie kleiło.



5 komentarzy:

  1. moje ulubione danie, właśnie za mną chodzą, chyba sobie zrobię jutro na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio tez takie robiłam:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. oooch, cudowne! robiłam ostatnio ale nie drożdżowe. Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za przepis, racuszki wyszły idealne!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger