Pizza z oscypkiem i nie tylko :))



Szwagierka spędziła ostatni weekend w Zakopanym i przywiozła nam oscypki, które uwielbiam :) Głośno myślałam do czego by je tu wykorzystać, a mój syn mówi "mamo pizza" i była pizza. Na blogu u Kornika znalazłam fajny przepis na ciasto ( zmodyfikowałam troszkę), więc postanowiłam wypróbować. Pizza wyszła pyszna, a ciasto mięciutkie i bardzo smaczne. 

Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 40 g drożdży świeżych
  • 1 szklanka ciepłej (nie gorącej) wody
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • średni oscypek
  • ulubiony sos na ciasto ( pomidorowy z bazylią, czosnkiem i oregano)
  • kiełbasa
  • kukurydza z puszki
  • fasolka z puszki
  • brokuł ugotowany
  • 1 średnia cebula fioletowa
  • mała papryka

Do kubka rozkruszyć drożdże, dodać cukier, 1 łyżkę mąki i trochę ciepłej wody. Dokładnie wymieszać i odstawić na chwilę, żeby zaczyn ruszył.

Resztę mąki wsypać do wysokiego naczynia, dodać resztę wody wymieszanej z oliwą z oliwek, sól i zaczyn. Wszystko dokładnie miksujemy. Odkładamy, przykrywamy ściereczką i czekamy, aż ciasto urośnie. 
W międzyczasie przygotowujemy składniki na pizzę. Kroimy oscypka, kiełbaskę, cebule i paprykę. Odsączamy kukurydzę i fasolkę. Wyrośnięte ciasto wyjęłam na stolnicę obsypaną obficie mąką. Ciasto było mięciutkie i się kleiło, więc ja go jeszcze dodatkowo troszkę wyrobiłam (ma nadal pozostać miękkie) Z ciasta formujemy okrągły placek lub wykładamy go do blaszki ( ja zrobiłam i tak i tak :)). Smarujemy sosem i wykładamy pozostałe składniki. Pieczemy w 200 stopniach około 25 - 30 minut.


6 komentarzy:

  1. Lubię pizzę z tak dużą ilością różnych składników na wierzchu. Sama też robiłam kiedyś pizzę z oscypkiem, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. będąc w Zakopcu też zajadaliśmy się pizzą z oscypkiem, pyszności!!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za odwiedziny mojego bloga a za pizze dam się pokroić o każdej porze dnia i nocy :D
    pozdr
    p.

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wygląda, bardzo kolorowa, dużo zdrowych składników, jak dla mnie pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż nie moge patrzeć na to rpzyblizenie :( Ależ wszystko soczyste i kolorowe , a ja oscypków w tym roku jeszcze nie jadłam ! :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger