Banoffie pie :)



W końcu go zrobiłam :) Już od wakacji się za niego zabierałam, ale jakoś zawsze coś innego mi wpadło w oko do zrobienia. Zdjęcia niestety trochę mi się nie podobają, ale były robione wieczorem, przy sztucznym świetle, aparat się na dodatek zbuntował i jest jak jest :( Co do ciasta to szybkie, efektowne, słodziutkie i bardzo smaczne :) Porcja na tortownicę 24 cm.

Składniki:
  • 1,5 opakowania ciastek ziarnistych np. degestive
  • 4 banany
  • 350 ml śmietany 30 %
  • 2 śmietan fixy
  • masa kajmakowa ( u mnie kakaowa i 1/2 puszki)
  • cynamon
  • kakao
  • 100 g masła roztopionego
  • sok z 1/2 cytryny

Ciasteczka pokruszyć do miski, dodać kakao i cynamon, wymieszać, wlać roztopione masło, wymieszać. Tortownicę można wyłożyć papierem pergaminowym, ale też nie musi się, ciasta wyłożyć na dno tortownicy i rozłożyć na bokach dociskając. Wstawić do lodówki, bo momentu, aż spód ciasteczkowy będzie twardy. Możemy teraz zdjąć obręcze tortownicy. Następnie na ciasteczka wykładany masę kajmakową ( ilość wedle uznania, jeśli ktoś chce bardzo słodkie to może dać więcej). 1 banana kroimy na drobne kawałki, ubijamy śmietanę kremówkę z śmietan fixami i wrzucamy tegoż pokrojonego banana. Wykładamy na masę kajmakową. Wstawiamy do lodówki. Resztę bananów obieramy,  kroimy w plasterki, polewamy sokiem z wyciśniętej cytryny. Wykładamy na bitą śmietanę i na koniec posypujemy kakao.Ciasto wkładamy do lodówki.  Jeśli ciasto ma być do szybkiego zjedzenia to śmietan fixy nie są konieczne, ale ja wolałam dać, żeby mi się wszystko nie rozpłynęło. Pyszności :))



5 komentarzy:

  1. Ojejku ,przecież to jest przepyszne !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie cisto, gdy chce się coś słodkiego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mhmmm,bajka!!! gdzieś go widziałam ostatnio, też mam go na uwadze, tymczasem...oglądam sobie Twój i ...ślinka cieknie;)))

    OdpowiedzUsuń
  4. ...ależ smakowicie wygląda ;D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger