Spaghetti z klopsikami :))



Zabierałam się za zrobienie tego dania już bardzo długo, przepis leżał i leżał. Przeglądając ostatnio książki natknęłam się na podobny przepis. Zrobiłam te według Jamiego, bo zaciekawił mnie dodatek krakersów do mięsa. Przepis trochę zmodyfikowałam, bo nie miałam wszystkich składników w domu, a specjalnie nie chciało mi się iść do sklepu. Klopsiki pyszne :))

Składniki na około 3 porcje:
  • 500 g mięsa mielonego ( ja dałam wieprzowe z szynki)
  • 12 krakersów
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki musztardy sarepskiej
  • oregano
  • sól, pieprz

Sos:
  • oliwa z oliwek
  • bazylia
  • 1 średnia cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • puszka pomidorów 
  • 2 łyżeczki sosu sojowego
  • makaron spaghetti u mnie pełne ziarna
  • ser do posypania 

Mięso mielone przekładamy do miski, kruszymy do niej krakersy, dodajemy musztardę, jajko, przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy i formujemy małe kulki ( u mnie troszkę większe niż orzech włoski, mogą być mniejsze). Na talerz wylewamy trochę oliwy i obtaczamy w niej kulki. Smażymy.

Cebulę obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Wrzucamy na druga patelnie i podsmażamy. Następnie dajemy drobniutko pokrojony czosnek, pomidory ( również pokrojone) i bazylię. Pod koniec sos sojowy. Gotujemy makaron spaghetti według przepisu na opakowaniu, do sosu wrzucamy usmażone wcześniej klopsiki. Na talerz kładziemy makaron, na niego klopsiki z sosem i posypujemy serem. 

  

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger