Żurek z Kochanowa z boczkiem i kiełbaską


Dziś opinia na temat drugiej pozycji jaką dostałam do przetestowania od Pani Aliny. Jest to żurek z Kochanowa. Żurek przygotowałam według przepisu na stronie. Nie dodałam tylko słoniny i zapomniałam o ziemniakach :(.

Składniki:
  • 1 butelka żurku z Kochanowa
  • 1,5 litra bulionu lub wywaru z grzybów
  • 50 g wędzonego boczku
  • 100 g wiejskiej kiełbasy
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz, majeranek
  • ugotowane jajka

Boczek i kiełbasę kroimy na kawałeczki i podsmażamy na patelni. Zdejmujemy boczek i kiełbasę, a na wytopionym tłuszczu rumienimy cebulę pokrojoną w drobną kostkę. Do bulionu wlewamy żurek z Kochanowa, dodajemy cebulę,boczek i kiełbaskę.
Gotujemy około 10 minut, doprawiając solą, pieprzem, czosnkiem i majerankiem. Po odstawieniu dodajemy słodką śmietankę. 



Opinia: Żurek z tak przygotowanego przepisu ma bardzo fajny smak. Wyczuwamy czosnek, boczek i kiełbaskę. Zakwas żurku jest bardziej intensywny niż wcześniej testowany zakwas barszczu białego, ale i tak wychodzi z niego przepyszne danie. Po dodaniu śmietanki, smak robi się delikatniejszy. Dzięki temu, że zakwasy są przygotowywane z naturalnych składników, można przygotować zdrowy i pyszny obiad. Żurek smakował nawet mojemu 3,5 letniemu synkowi. Dziękuje Pani Alinie za możliwość poznania smaku robionych przez nich zakwasów. Na pewno będę ich używać.  Polecam :))

Ocena: 5/5

1 komentarz:

  1. Też nigdy nie dodaję boczku i ziemniaków- chyba nie zaszkodziło to smaku:)
    Ale wygląda ładnie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger