Ciasto z dynią i mascarpone - pycha :))




Zostało mi trochę dyni i miałam ochotę wypróbować to warzywo w placku. Szukałam i szukałam i przepis znalazłam tutaj. Ciasto wyszło puszyste i niezwykle smaczne. Przepis troszkę zmodyfikowałam, dodałam troszkę mniej cukru, bo placek i tak jest według mnie bardzo słodki. 

Składniki na małą kwadratową blaszkę:
  • 2 szklanki startej dyni
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3/4 kostki masła

Krem:
  • 250 g serka mascarpone
  • niepełna szklanka cukru pudru
  • sok z 1/2 cytryny
  • otarta skórka z cytryny
  • 1 łyżka roztopionego masła

Masło roztopić i ostudzić. Całe jajka  ubić z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą. Na koniec dodać dynię i roztopione masło. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Ciasto przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temp. 180 stopni około 60 minut. 
Masło roztopić i ostudzić. Serek mascarpone przełożyć do miski, dodać cukier puder i miksować, następnie dodać sok i otartą skórkę z cytryny i na końcu masło. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Wstawić do lodówki. Jak ciasto będzie już dobrze przestudzone to smarujemy jego wierzch masą z serka mascarpone, ja posypałam wiórkami czekoladowymi. Wstawić na chwilkę do lodówki.  


6 komentarzy:

  1. No i mam kolejne ciasto do upieczenia :)

    Jakąś konkretną dynię polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto upiec :)) Łatwe i pyszne :) Ja robiłam z Hokkaido.

      Usuń
  2. Zabieram się za to ciasto już od dłuższego czasu, Ty zachęciłaś mnie jeszcze bardziej :)
    Nominowałam Cię do zabawy "Liebster Blog" u siebie na blogu, dokładnie tutaj: http://kuchcikola.blogspot.com/2012/11/5-dzien-wyzwania-fotograficznego-i.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto pycha :) Polecam i dziękuję bardzo za nominację :))

      Usuń
  3. Fajnie wygląda pod tą białą pierzynką.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam to ciasto za samo mascarpone;D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger