Ryba w cieście piwnym :)



Dawno takiej rybki nie robiłam i się za nią po prostu stęskniłam he he. Przepis na takie właśnie ciasto do ryby dostałam już baaardzo dawno temu od znajomej. Robiła ją dość regularnie, ale ostatnio mi się jakoś zapomniało. Ryba fajnie smakuje, piwa prawie wogóle nie czuć, a ciasto jest chrupiące :)

Składniki:
  • 6 filetów u mnie z dorsza
  • 10 dkg maki pszennej
  • 1/2 szklanki piwa
  • 2 jajka
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia

Filety rybne opłukać, oprószyć z obu stron solą i pieprzem. Odstawić na godzinkę. Po tym czasie jeszcze raz opłukać i osuszyć ręcznikiem papierowym. Make przesiać do miski, dodać sól do smaku i wlać piwo. Dokładnie wymieszać żeby składniki się połączyły. Przykryć ściereczką i odstawić na 20 minut. Jajka rozbić, oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywna pianę. Do mąki i piwa dodać żółtka, a na końcu pianę z białek i ubijać jeszcze chwileczkę do momentu połączania się składników. Rybę zanurzać w cieście i smażyć na rozgrzanym oleju. Ciasto musi uzyskać złoty kolor.       



1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger