Kruche ciasteczka z michałkami i czekoladą mleczną



Ciasteczka z przepisu Nigelli u mnie w podwójnej porcji z michałkami i kawałkami czekolady mlecznej. Ciasteczka pyszne, kruche i najlepiej smakują następnego dnia :)

Składniki:
  • 300 g masła
  • 250 g cukru trzcinowego
  • 150 g miałkiego cukru
  • 3 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • około 600 g mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • czekoladki michałki
  • czekolada mleczna
  • papier do pieczenia

Masło roztopić w rondelku i odstawić, żeby trochę przestygło. Do miski wsypać cukier trzcinowy oraz zwykły i wszystko zalać przestudzonym masłem. Dobrze wymieszać. Dodać ekstrakt waniliowy, oraz zimnej jajka i żółtka, po czym mieszać do momentu uzyskania lekkiej kremowej masy. Mąkę wymieszać z sodą, dodać do masy i wymieszać żeby składniki się połączyły. Dodać pokrojone michałki i czekoladę mleczną. Wymieszać. Blaszkę wyścielić papierem do pieczenia. Ja masę nabierałam małą łyżeczką, robiłam kulkę i na blaszce formowałam ciasteczka. Ciasteczka piec w temperaturze 180 stopni około 20 minut. Mają się lekko zarumienić na bokach. Po przygotowaniu pierwszej porcji ciasteczek do pieczenia pozostałą masę najlepiej włożyć do lodówki i wyjmować ją gdy będziemy przygotowywać kolejne porcje. Będą się nam ciasteczka lepiej robiły :)




1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger