Buraczki i papryka sałatka na zimę :)



Jak ostatnio pisałam tamten piątek był dniem robienia sałatek na zimę. Jedną już opisałam i była jeszcze jedna a mianowicie buraczki z papryką. Bardzo je lubię, mama robiła ją odkąd pamiętam. Ma super smak i wyśmienicie nadaje się do obiadów :)) Polecam :)

Składniki:
  • 6 kg buraków
  • 7 szt dużych cebul
  • 12 szt papryk czerwonych
  • 1/2 litra octu 6%
  • 1/2 litra wody
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki soli

Buraczki ugotować i zetrzeć na tarce na grubych oczkach lub zszatkować. Cebulę i paprykę zmielić w maszynce o grubych oczkach. Przygotować zalewę: do dużego gara dać ocet, wodę, cukier i sól. do tego wszystkiego dać paprykę i cebulę. Gotować 10 minut. Na końcu dać starte buraczki i zagotować (około 10 minut). Gorące buraki wkładać do wyparzonych słoików. Pasteryzować około 15 minut.

5 komentarzy:

  1. przetwory, przetwory :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś robiłam podobną sałatkę, ale buraki były surowe. Przypomniałaś mi, dzięki:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka dni temu robiłam bardzo podobną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no nooo, szaleństwo, ja cały czas przymierzam się do przetworów;)))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Też ostatnio robiłam taką sałatkę na zimę ;))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger