Pyyyyszne ciasto ze śliwkami i kruszonką :)



Po ostatniej wizycie na działce zostało mi jeszcze trochę śliwek i trzeba było coś z nimi zrobić. Były już knedle, kompot jest na okrągło i zamroziłam już nawet trochę, żeby było na później. W starym zeszycie znalazłam właśnie ten przepis ( króluje w internecie) na ciasto ze śliwkami. Wprawdzie miały być węgierki, ale w sumie co za różnica i te dobre i te też :). Ciasto znikło, nawet nie wiem kiedy :))

Składniki:
  • 350g. maki
  • 200g margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 4 całe jajka
  • 150 g. śmietany lub jogurtu naturalnego
  • 1 kopiata łyżeczka proszku do pieczenia
  • śliwki

Kruszonka:
  • 5 łyżek mąki
  • około 3 łyżki masła
  • 3 łyżki cukru

Składniki na kruszonkę zagnieść i odstawić do zamrażarki. Śliwki umyć, wypestkować. Margarynę zmiksować z cukrem, dodać jajka i jogurt lub śmietanę, cały czas miksując. Na końcu dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i masę dokładnie wymieszać.Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierchu poukładać śliwki ( lekko wcisnąć do ciasta), posypać schłodzoną kruszonką. Piec około 50 minut w temp. 180 stopni. Warto, bo ciasto naprawdę pyszne :)





7 komentarzy:

  1. o, widzisz, dostałam dzisiaj śliwki, wykorzystam je niecnie z ciastem...;)
    Twoje wygląda tak jak lubię, nie za wysokie, nie za suche...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wykorzystuj :)) trzeba korzystać, póki są śliwki :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Zawsze doskonałe, klasyczne ciasto z owocami i kruszonką :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dzisiaj,jest łatwe, szybkie i pyszne! Jedynie nastepnym razem zrobiłabym wg tych proporcji na dużej blaszcze ( teraz zrobiłam na dużej ale okrągłej) i zrobię kruszonkę z podwójnej porcji:) Polecam wszystkim.Jak lubicie cienkie ciasto i duzo owoców to róbcie na dużej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger