Cukinia faszerowana mięsem mielonym z sosem musztardowo-śmietanowym



Znowu cukinia :)) ale trzeba korzystać póki jeszcze jest :) Dziś faszerowana mięsem mielonym, makaronem, pomidorem, cebulką, marchewką i papryką. Wszystko polane sosem musztardowo - śmietanowym Do tego na górę troszkę sera zółtego i natka pietruszki. Wyszło pyszne :)) Polecam, takie eksperymenty z cukinią - do wszystkiego pasuje i dania z nią są naprawdę smaczne :)

Składniki dla 2 osób:
  • 1 większa cukinia
  • 1/2 kg. mięsa mielonego ( u mnie z indyka)
  • 1 cebula
  • 1 papryka
  • 2 duże marchewki
  • 2 duże pomidory
  • 3 garście makaronu ( u mnie razowy mini kokardki)
  • pieprz, sól 
  • ser zółty ( ilość wedle uznania)
  • natka pietruszki
  • 3 łyżki musztardy ( u mnie sarepska)
  • 3 łyżki śmietany

Cukinie umyć, przeciąć na pól, wydrążyć środek, posolić i popieprzyć ;)) odstawić na około 30 minut żeby naciągnęła się woda. W tym czasie ugotować makaron al dent, pokroić warzywa. Z cukinii odlać naciągniętą wodę. Na spód włożyć mięso mielone i resztę składników: ( można wszystkie razem wymieszać lub kłaść warstwowo) marchewkę, cebulę, makaron, paprykę i pomidory. Wszystko zalać sosem: wymieszać 3 łyżki musztardy z 3 łyżkami śmietany. Całość posypać startym na grubych oczkach serem zółtym i posiekaną natką pietruszki. Piec w temperaturze 180 stopni około 40 minut. Smacznego :))

 


6 komentarzy:

  1. Aż ślinka cieknie, tak apetycznie wygląda!

    Dodaję do obserwowanych i pozdrawiam! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym takiexD
    Ale boję się cukinixD
    Na prawdę się boję ,że jak ją upiekę to będzie twarda:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinna, jak się ja natrze solą i pieprzem i wytworzy się woda, to cukinia trochę na pewno zmięknie. Ewentualnie można ją trochę dłużej potrzymać w piekarniku ( piec w niższej temperaturze) Mnie jeszcze nigdy nie wyszła twarda :)

      Usuń
  3. uwielbiam cukinie! taka 'łódeczka' mi się podoba! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. można obrać cukinie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger