Tarta z kurczakiem curry, cukinią, kukurydzą i pomidorkami cherry




Moja pierwsza tarta :))) Przepis na ciasto i sos wzięłam z bloga crispy biscuits - jak zobaczyłam tą tartę to nie mogłam się oprzeć chęci zrobienia własnej. Przepis trochę zmodyfikowany.  No i jest :)

Składniki na ciasto:
  • 1/2 kostki margaryny
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany (u mnie 12%),
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko,
  • szczypta soli

Wszystkie składniki ugniatać do powstania jednolitej masy. Ciasto troszkę rozwałkować, rozprowadzić w formie do tarty lekko oprószonej mąką. Widelcem po nakłuwać ciasto.. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200°C, piec 5 min z termoobiegiem (7-8 minut bez termoobiegu). 

Sos:
  • jajko
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany,
  • 3 łyżki startego żółtego sera,
  • sól, pieprz

Jajko roztrzepać, dodać śmietanę, starty ser i wszystko razem wymieszać.

Składniki reszta:
  •  2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • przyprawa curry
  • mała cukinia
  • pomidorki cherry
  • mała papryka ( u mnie zółta)
  • kukurydza z puszki
  • natka pietruszki ( do dekoracji)

Kurczaka pokroić w małe kawałeczki, podsmażyć na patelni z przyprawą curry. Na podpieczoną tartę wyłożyłam cukinie pokrojoną w plasterki, mięsko i wszystko polałam przygotowanym sosem. Następnie dałam resztę cukinii, paprykę, pomidorki cherry, kukurydzę. Piec 15 min. w temperaturze 200°C z termoobiegiem (ok. 20 min. bez termoobiegu). Piec 15 min. w temperaturze 200°C z termoobiegiem (ok. 20 min. bez termoobiegu). Smacznego :))




1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger