Biszkopt z pianką i jagodami




Lekkie i łatwe ciasto na upalne dni :)))  Z jagodami bo teraz na nie sezon a pianka bo mój synek uwielbia połączenie galaretki z bitą śmietaną :)


Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru kryształu
  • 1 szklanka mąki
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić na sztywno, dodać cukier i żółtka. Dodać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i lekko wymieszać. Wylać na formę i piec w temp. 160-180 stopni około 30-40 minut.

Składniki pianka:
  • 500 ml. śmietany kremówki
  • 2 galaretki ( u mnie owoce leśne)
  • 2 łyżki cukru pudru

Galaretki rozpuścić według przepisu na opakowaniu, ale w ilości wody przewidzianej dla jednej galaretki. Jak galaretki zaczną tężeć to ubić śmietanę kremówkę i dodać do niej 2 łyżki cukru pudru ( jeśli ktoś lubi bardzo słodkie masy może oczywiście dodać więcej cukru) i na koniec dodać tężejącą galaretkę. Wszytko razem wymieszać i dodać borówki. Masę na chwile włożyć do lodówki. Schłodzoną wyłożyć na ciasto. Ja wierzch przyozdobiłam borówkami :)  Ciasto włożyć na około 1 godzinę do lodówki.



2 komentarze:

  1. Witam
    Swietny prosty przepis! Wlasnie szukalam na pianke ze smietany I galaretek i jest:) dzis wersja na szybko zamiast biszkopta sa podluzne biszkopty na spod. Pozsrawiam
    Vaniberry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak już to pozdrawiam :) i tak przepis bardzo fajny

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger